Párhuzamos dimenzióba passzoltak egy spanyol bajnokin?
Olvasónktól, Leventétől kaptunk egy nyugtalanító videót egy hétvégi spanyol bajnoki mérkőzésről, amiben első látásra semmi különös nincs:
a Celta Vigo egyik futballistája a bal szélre passzol, csapattársa átveszi a labdát, majd nem sokkal később visszagurítja a középre. Látszólag semmi érdekes nem történik, a lényeg viszont a háttérben van: a reklámtáblák.
Az már teljesen megszokott manapság, hogy váltakoznak a reklámtáblák a háttérben, viszont az jól látszik, hogy a közeli kamerán egy statikus reklám fut, amikor visszavált az eredeti nézetbe, akkor pedig egy mozgó Abanca-reklám fut ugyanúgy, ennyi idő alatt nem tud átváltani a reklámtábla sem.
A legkézenfekvőbb magyarázat nyilván az lenne, hogy egy szimulációban élünk, azonban ennél sokkal egyszerűbb a helyzet: ma már létezik olyan technológia, ami a különböző piacokra szánt közvetítésekre vagy különböző kamaranézetekre más és más hirdetést húz rá. Leginkább attól függően, hogy mi a célközönség vagy melyik kameranézetet vásárolja meg az adott hirdető.
Ez egyébként ott vehető észre, hogy a reklámtáblákon például nincsen árnyék. De nézzék meg inkább az alábbi szemléltető videót, hogy megy ez élesben.
A technológia egyébként már eléggé elterjedt, a futballon kívül NBA- és rögbimeccseken is használják már.