Tokió a világ cukiságfővárosa
A szépemlékű Cukiság blog indulásakor írta az Vera, hogy a cukiság (úgyis mint kawaii)
a hetvenes években lett a japán kultúra meghatározó eleme, népszerűsége azóta is töretlen. A nyugati társadalmak tagjai számára gyakran furcsának, gyerekesnek tűnik, amikor például kormányzati közleményekben, közszolgálati hirdetésekben, katonai felhívásokban vagy repülőgépek dizájnjában találunk szupercuki lényeket.
és hogy
a társadalomkutatók arra a következtetésre jutottak, a kawaii ”nem csupán a divat körforgásának egyszeri hóbortja, sokkal inkább a mindennapi élet ’mértékadó’ esztétikuma”.
Most, hogy a Casio jóvoltából épp Tokióban kapkodom a fejem (lesz gyárlátogatásos riport, meg ilyesmi), az egyik dolog ami szembetűnt (millió másik mellett), hogy valóban mennyire átitatja a kedves dolgok szeretete a japán mindennapokat. Amerre csak néz az ember cuki állatkák, aranyos figurák, logók, márkajelzések, rajzok, illusztrációk, plüssök, kabalababák miegyebek mindenütt. Nézzék csak:
![](https://kep.index.hu/1/0/2177/21777/217774/21777402_32d3a4fcdd524d6d5dff4140f94412ac_wm.jpg)
És most legyenek olyan aranyosak és szavazzanak: