A Bamako-rali megterhelőbb, mint a Dakar
További Sport cikkek
- Luke Littler történelmet írt a darts vb-n
- Az olimpiai bronzérmes Muhari Eszter magabiztos címvédése a női párbajtőrözők között
- Még mindig kórházban ápolják a mérkőzése előtt rosszul lett dartsost
- Ed Sheeran volt a nap szenzációja, a háromszoros dartsvilágbajnok kiütéssel rajtolt
- Meghalt Jakab Vilmos olimpikon ökölvívó
A Budapest-Bamako rali nem kapott terrorfenyegetést, ennek ellenére a 405 fős mezőnyből közel húsz spanyol és francia versenyző mondta le az indulást - hangzott el azon a sajtótájékoztatón, melyet a szombaton reggel fél nyolckor a Parlament elől rajtoló verseny alkalmából tartottak.
a magyar csapatok nem kértek a Bamakóból
Szabó Gál András főszervező elmondta: a lefújt Dakar mezőnyéből a magyar elitcsapatok már korábban jelezték, hogy nem kívánnak részt venni a 3. Budapest-Bamako ralin, ugyanakkor két szlovák csapat, valamint Kiss Sándorék szervizkamionos teamjének indulása még elképzelhető. Igaz, eddig egyikük sem jelezte végleges részvételi szándékát, de ezt január 15-ig még megtehetik ahhoz, hogy a spanyolországi Almeriában csatlakozzanak a mezőnyhöz.
Mauritániában béke van
"A mi versenyünk nem kapott terrorfenyegetést, Mauritániában béke van, a karhatalmi erők urai a helyzetnek. A helyi hatóságok ismét arról tájékoztattak, hogy tudnak az útvonalunkról, és bár senki testi épségét nem tudják garantálni, megerősítik a védelmet. Sőt, az első mauritániai táborhelyen Nouadibou rendőrfőnöke fogad majd bennünket, és tolmácsok segítségével személyesen ad tájékoztatást az aktuális biztonsági helyzetről" - mondta a főszervező arra a kérdésre, hogy a Dakar törlése után miért tudják mégis megrendezni a szintén Mauritánián áthaladó Budapest-Bamakót.
"A verseny lefújásának valójában nem a terrorfenyegetettség volt az oka, hanem valami más lapul mögötte, olyan dolog, amit lehet, hogy soha sem fogunk pontosan megtudni. Elképzelhető, hogy a francia és a mauritániai kormány, vagy a Dakar Team és a benzinszállító cég közötti ellentét feszül a háttérben" - fogalmazott a főszervező, a Dakar elmaradását kommentálva.
Olimpia kontra falusi kispályás bajnokság
Szabó Gál ugyanakkor nem értett egyet Szalay Balázzsal abban, miszerint a Budapest-Bamako csak egy túra.
"Olyan ez, mintha egy olimpiát hasonlítanánk össze egy falusi kispályás bajnoksággal, de egy biztos: a Bamako sokkal megterhelőbb a versenyzőknek, mint a Dakar. Itt nem elkülönített táborban laknak a versenyzők és nem Párizsból helikopterrel hozzák nekik az ennivalót, hanem minden résztvevőnek magának kell gondoskodnia az élelemről és a szállásról. Miközben Dakar a gyorsaságról, a Bamako a túlélésről szól."
Tizenhat napig, nyolc országon át
Az idei erőpróba 16 napig tart, nyolc országon (Magyarország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali) vezet keresztül, a táv 8760 km.
Az indulók ezúttal verseny és túra kategóriában vehetnek részt az eseményen. A helyezéseket a tájékozódási, helyzetfelismerési és egyéb feladatok teljesítése alapján döntik el. Idén új színfolt lesz a buszok versenye, ebben a kategóriában a BKV egy Volvo buszt, míg egy magáncsapat egy régi csuklós Ikaruszt indít el. Lesz a mezőnyben Polski Fiat, Dacia, egy 47 éves Velorex és egy fagylaltoskocsi is.
A verseny résztvevői összesen félmillió euró értékű adományt nyújtanak át azon afrikai országok lakóinak, ahol áthaladnak.