Hatezer mérföld után mindent vagy semmit játszottak
További Sport cikkek
- Három nap szünet után a világelsővel és Peter Griffin élő másával tér vissza a darts-vb
- Igazi síverseny lesz szombaton a Normafán
- Nyilvánosan alázták meg a Ferencváros labdarúgóját, aki imádkozni érkezett Jeruzsálembe
- Megkezdte utolsó expedícióját Rakonczay Gábor extrémsportoló az Atlanti-óceánon
- A lengyelek olimpiai bajnoka nem indul a síugrók négysánc-versenyén
A Volvo Ocean Race (VOR) földkerülő vitorlásverseny második szakasza is szoros versenyt hozott, a dél-afrikai Fokváros és az Egyesült Arab Emirátusok-beli Abu-Dzabi közötti 6125 tengeri mérföldön (11 343 km) a Team Brunel csak 16 perccel előzte meg a Dongfeng Race Teamet. A harmadik helyen az Abu Dhabi Ocean Racing vitorlása jött be. Hétfő hajnalban az utolsó csapat is beérkezett. A célba eggyel kevesebb hajó futott be, mint ahány Dél-Afrikában elrajtolt november közepén. A Vitorlázás Magazin elemzése.
Az első szakaszon látott szoros befutó megismétlődött, a Brunel a 23 és fél napos verseny során alig negyedórával érkezett be hamarabb, mint a második helyezett, kínai (és francia legénységgel megerősített) Dongfeng. Ezzel az eredménnyel a Brunel vezet az összetett számításban. A 16 perces befutási különbség egy ilyen távon minimális: a szoros eredményt az teszi lehetővé, hogy a hajók, most először a verseny történetében, teljesen egyformák, és az ún. One Design formátumban valóban csak a vitorlázók tudása (meg persze némi szerencse) számít. Az első szakaszt megnyerő, most harmadik Abu Dhabi közel két héten át vezette a mezőnyt, de a befutó előtt 5 nappal a Dongfeng és a Brunel megelőzte. A Brunel és a Dongfeng az utolsó napon is végig látta egymást, 3 mérföld sem volt köztük a különbség, de a Brunel nem hibázott. "Azt hiszem, a másik hajón sokkal idegesebbek voltak, mint nálunk. Feszült, mindent vagy semmit helyzet volt, de ennek ellenére nálunk elég nyugodt maradt mindenki" – mondta Martin Sjöberg a Dongfengről.
Az első etapon utolsóként végzett spanyol csapat, a Mapfre negyedik lett. Ők két fontos poszton, többek közt a navigátorin is legénységet váltottak az első szakasz után. A mostani teljesítményük jóval meggyőzőbb volt, egészen addig az élbollyal haladtak, amíg nem kockáztattak, és a jobb szél reményében nem szakadtak el az első hajóktól. A húzás nem jött be, de a csapat örült a negyedik helynek, melyet 24 nap és 11 óra vitorlázással értek el. Tíz órával mögöttük érkezett be az Alvimedica csupa fiatal, 30 év alatti vitorlázóból álló amerikai csapata. Számukra ez a szakasz nem a helyezésükről, hanem arról az epizódról fog szólni, amikor a VOR rendezőinek kérésére a versenyzést felfüggesztve a bajba került Team Vestas Wind csapat segítségére siettek. Hogy a zsűri miként értékeli majd ezt a segítségnyújtást, a következő napokban dől el, az mindenesetre tény, hogy a Vestas kálváriájának idején negyedik helyezett Alvimedica majdnem pontosan ugyanannyi időre, kilenc és fél órára hagyta abba a mentési készenlét miatt a versenyzést, mint amennyivel a befutóban hátrányba szorult a spanyolokhoz képest.
Az SCA csupa nőből álló svéd csapata ezúttal nem volt igazán szerencsés, és csak a hatodik helyre volt jó. Az összesített legvégén viszont nem ők, hanem elképesztő módon a Vestas csapata áll – jelenleg hajó nélkül, mert a korallzátonnyal való találkozást a Volvo Ocean 65-ös vitorlás nem élte túl javítható módon. A csapat mindenesetre, jelenleg úgy tűnik, egy új hajóval szeretne a verseny későbbi részeibe bekapcsolódni. A hajótörés oka a hivatalos magyarázatok szerint az volt, hogy a navigátor nem elég nagy felbontásban nézte a digitális térképeket, és nem vette észre az apró zátonyokból és szigetekből álló területet az Indiai-óceánon.
Folytatás az ünnepi szezon után: az abu-dzabi kikötői verseny január 2-án, a következő, a kínai Sanyaig tartó óceáni szakasz rajtja január 3-án lesz.