F1: A Ferrari lehet a Red Bull motorszállítója
További Sport cikkek
- Luke Littler történelmet írt a darts vb-n
- Az olimpiai bronzérmes Muhari Eszter magabiztos címvédése a női párbajtőrözők között
- Még mindig kórházban ápolják a mérkőzése előtt rosszul lett dartsost
- Ed Sheeran volt a nap szenzációja, a háromszoros dartsvilágbajnok kiütéssel rajtolt
- Meghalt Jakab Vilmos olimpikon ökölvívó
A Formula–1-es Eifel-nagydíj elmosott pénteki napjának Mick Schumacher után a Red Bull és az Alpha Tauri 2022-es motorszállítási szerződése volt a legérdekesebb témája.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elmondta, nem fogják kisegíteni motorral a Honda kivonulása miatt 2021 után hajtómű nélkül maradó istállókat. A csapatfőnök azzal söpörte le a kérdést:
Már négy istállóval állunk szerződésben, és több csapatnak már nem adhatunk motort.
A Mercedes, az Aston Martin és a Williams mellett jövőre már a McLaren is a németek erőforrásait fogja használni.
A McLaren motorváltásával a Renault vásárló nélkül marad. A Red Bull szempontjából a leglogikusabb döntés a visszatérés lenne a francia gyártóhoz, de a 2016-os válás után, amikor nagyon egymásnak feszült az osztrák csapat és a Renault, nagy hátraarc lenne a Red Bullnak. Annak ellenére, hogy a bikák a gyár teljes támogatását élvezték, és négy világbajnoki címet is szereztek Renault motorral 2010 és 13 között.
Felmerült egy olyan pletyka is, miszerint a Red Bull maga fejlesztené tovább a Honda motorját, de ezt senki sem veszi komolyan, mert nagyon költséges, és soha meg nem térülő vállalkozás lenne egy üdítőital-márkától. A témában Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke egyelőre csupán azt szögezte le, hogy a Red Bullnak és az AlphaTaurinak azonos erőforrásokat kell használniuk – írja az NSO.
Vörös bika és ágaskodó ló
Bár 2020-ra az erőforrás fejlesztésével nagyon mellényúlt a Ferrari, a Red Bullnak a maranellóiakkal van a legkomolyabb sanszuk a Mercedest megszorongatni. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nyitott a közös munkára.
El kell kezdenünk gondolkozni ezen a lehetőségen. Nem zárkózunk el tőle, de a Red Bullnak kell megkeresnie minket. Nagyszerű istálló a Red Bull, ezért nagy nyomással is jár a vele kötött szerződés. Mindenesetre gyorsan kell dönteni, mert hamarosan meg kell terveznünk a 2022-es évünket.
– mondta Binotto.
A Red Bull aerodinamikailag hagyományosan az egyik legütőképesebb istállója az F1-nek. Nem véletlen, hogy a Mercedes nem akar velük együtt működni, mert Max Verstappen komoly kihívója lehetne Lewis Hamiltonnak. A Ferrari mostani helyzetében viszont nagyon jól jönnének a Red Bulltól kapott visszajelzések, még akkor is, ha az osztrákok ugyanazzal a motorral verik a gyári csapatot, de a kiélezett verseny jót tesz a sportnak.
A Honda kiszáll a Forma-1-ből
A szakítás véglegesnek tűnik.