Dróntechnikát használhatnak a bringákba rejtett motorokban?
A rejtett motorok távoltartására a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) szigorú ellenőrzési protokollt vezet majd be a közeljövőben, de annak is megvan az esélye, hogy új technikát használnak majd a csalók. A drónok szolgálhatnak példaként.
„A drónoknak nagyon kicsi és nagyteljesítményű motorjaik vannak, amelyek alkalmasak arra a teljesítménynövelésre, amiről beszélünk. Ez aggaszt engem. Már egy szerény mennyiségű plusz erő döntő lehet. Egy sprintben 200 extra watt dönthet a verseny kimeneteléről. Harminc watt hozzáadása egy ötórás versenyen szintén drámai módon befolyásolhatja az eredményt" – mondta Bob Stapleton, az UCI vezető testületének tagja.
A drónokhoz fejlesztett motorok teljesítménye az utóbbi pár évben sokat javult, a jobbakkal akár egy-két órán is folyamatosan a levegőben lehet maradni. Ezeket az előnyöket a kerékpárba építve is ki lehet használni.
Stapleton egyébként nem hiszi, hogy a profi mezőnyben valaha használtak volna rejtett motort, de úgy gondolja, hogy valós veszély az alkalmazásuk. Eddig két esetről lehet tudni, a belga ciklokrosszos és Femke van den Driessche bukott le rejtett motorral, illetve egy francia amatőrversenyző, Cyril Fontayne-t kapták el mechanikai doppinggal.