Az olasz kormány támogathatja a Minardit

2004.09.15. 17:51
A Minardi csapat közel húsz éve szerepel a Forma-1-ben, és azóta szinte minden évben a sorozat legkisebb költségvetésű alakulata volt. Idén sincs ez másképp, különösen azóta, hogy Baumgartner Zsolt kocsiját kétszer is összetörték az ellenfelek: Spában és Monzában is vétlen részese volt egy-egy balesetnek a magyar pilóta. Az olasz autóklub elnöke ezért megpróbál némi támogatást szerezni a római kormánytól a pénzszűkében lévő istállónak.
Idén januárban úgy tűnt, a Minardi csapatánál versenyző Baumgartner Zsoltnak a magyar állam segít finanszírozni a Forma-1-es indulását, ám végül a sportminisztérium hozzájárulása nélkül is összejött a versenyzéshez szükséges szponzorpénz, így a kormány nem lett F-1-es befektető.

"Honorálnunk kellene a munkájukat"

A Minardi, a Forma-1 legkisebb költségvetésű istállója viszont idén is anyagi gondokkal küszködik, és nem kizárt, hogy az olasz államkassza lesz az egyik támogatója.

"A csapatalapító Giancarlo Minardi hősiesen küzdött az istállójáért, voltak olyan évek, amikor néhány értéktárgyát elzálogosította a túlélésért. A team a mai napig kutatómunkát végez és kisérleteket is folytat, melyeket a közutakon is fel lehet használni. Nem csukhatjuk be a szemünket, mindenképpen honorálnunk kellene valahogy az erőfeszítéseiket" - nyilatkozta kedden a milánói Gazzetta dello Sport című lapnak Franco Lucchesi, az olasz autóklub elnöke.

A Minardinál sosem volt bőség

A szervezet vezetője elárulta, mindent megtesz, hogy az olasz technológiai- és fejlesztési minisztérium támogassa a Minardit.

A kiscsapat az utóbbi években már nagyobb részben ausztrál tulajdonban van, néhány éve egy nemzetközi légitársaságot irányító üzletember, Paul Stoddart vette meg.

Az istálló jó feltételekkel indult neki az idei szezonnak, de a költségek a Forma-1-ben folyamatosan növekednek, és az sem segített, hogy két balesetbe is vétlen résztvevőként keveredett bele Baumgartner: a magyar pilóta kocsijának Belgiumban egy BAR-Honda, Monzában egy Jordan-Ford ütközött, és a második esetben totálkárosra törte a kasztnit. Stoddart szerint legalább ötmillió dolláros, mintegy három és fél millió eurós kár érte az istállóját, melyre nem egyszerű fedezetet találni.

Az istálló ráadásul egyik főtámogatóját is elvesztette évközben: a konyhai berendezéseket gyártó holland Wilux cég azért bontott szerződést, mert Indianapolisban nem voltak reklámfeliratok az autókon. A csapat vezetése azért döntött így az Amerikai Nagydíjon, mert azon a hétvégén halt meg egyik főmérnöke.