A Jordannek motorja és pénze sincs
A márka távozásával viszont két másik csapat, a szintén Ford motorokat használó Jordan és Minardi is veszélybe került, hiszen elveszíthetik erőműveiket. A Baumgartner Zsoltot is foglalkoztató Minardi helyzete még bizakodásra adhat okot, mert az istállónak érvényes szerződése van a Ford tulajdonában lévő, versenymotorokat gyártó Cosworth-szal a 2005-ös szezonra is.
A Jordan ellenben csődbe mehet, hiszen Eddie Jordannek egyik gyárral sincs megállapodása, és a Fordon kívül más típust képtelen megfizetni.
Ecclestone az erősebb autókból pótolná a távozókat
Bernie Ecclestone, a Forma-1 irányítója nem esett kétségbe a patinás név kiszállásáról hallva, és már azt tervezgeti, hogyan vehetné rá a legerősebb istállókat, hogy jövőre három autót indítsanak világbajnokságon.
Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke viszont még nem látja veszettnek a helyzetet, úgy gondolja, saját gárdája túléli a krízist, ám ehhez az kell, hogy a nagycsapatok segítsenek neki.
"Nagyon nagy gond van"
"Sürgősen megoldást kell találnunk a kialakult helyzetre, a nagyobb csapatoknak is foglalkozniuk kell az ügyünkkel. A Ford már kiszállt, ezzel a Jordan és az én istállóm is veszélybe került. Mielőbb össze kell ülnünk megtárgyalni a helyzetet" - nyilatkozta kedden a News Of The World című angol bulvárlapnak Stoddart.
Az ausztrál üzletember azt akarja elérni, hogy a hétvégi Kínai Nagydíj helyszínén, Shanghajban üljenek össze a csapatfőnökök.
Stoddart úgy gondolja, a Ford kilépése mutatja leginkább a szituáció komolyságát: "Ha már a világ második legnagyobb autógyártója sem bírja a Forma-1 költségeit, akkor nagyon nagy gond van. Persze engem nem lep meg a kilépésük, már jóideje láttam, hogy ez lesz a költekezés vége".