További Forma-1 cikkek
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
A Fordon kívül más nem ad motorokat
Úgy tűnik, a Jaguar maradványára lesz vevő - állítólag a Red Bull akarja megszerezni -, de a Jordannek és a Minardinak nincs annyi pénze, hogy motorokat vásároljon magának. Ráadásul, ha még lenne is, akkor sem kapna, hiszen a többi gyár egy-egy csapattal áll exkluzív szerződésben.
Egyedül a Ferrari passzolja le a korábbi motorjait a Saubernek, de több istállót ők sem hajlandóak ellátni.
Ecclestone-nak azonnal volt ötlete
Bernie Ecclestone, a Forma-1 irányítója a Ford távozása hallatán azonnal pedzegetni kezdte, hogy a kieső hat autót szívesen pótolná hat nagy istálló harmadik gépével.
A sorozat így túlélné a Ford kivonulása okozta válságot, sőt valójában még jól is járna, hiszen "Jordanek és Minardik helyett három McLaren versenyezne három Ferrari ellen".
"A Ford csak a Jordant és a Minardit sodorta veszélybe"
A Minardi tulajdonosa, Paul Stoddart a Kínai Nagydíjon figyelmeztetett is rá, dőreség azt hinni, hogy a Ford kiszállása krízishelyzetbe hozta a Forma-1-et.
"Téved aki azt hiszi, hogy a Ford a kiválásával gondot okozott a Forma-1-nek, és nehéz helyzetbe hozta a sorozatot. A gyár csak a Jordan és az én csapatom jövőjét tette kétségessé a távozásával. Az igazság az, hogy a Forma-1 elöljárói buktatták meg a Fordot" - nyilatkozta az üzletember Shanghajban az f1racing.net nevű internetes oldal tudósítójának.
A riválisok kezében a Minardi jövője
Az ausztrál mágnás a Távol-Keleten egy levelet juttatott el az összes többi csapatvezetőnek, melyben kéri, járuljanak hozzá, hogy a Minardi 2005-ben is az idei kasztnijával induljon.
Jövőre ugyanis várhatóan számos új szabály lép életbe, melyet követően szinte teljesen új karosszériát kell építeniük az F-1-es csapatoknak. Anyagilag viszont ezt a Minardi nem bírná el.
"Nem lennénk veszélyesek"
"Ez az egyetlen esély arra, hogy 2005-ben is legyenek Minardik a rajtrácson. Az anyagi forrásaink nem elegendőek ahhoz, hogy teljesen új kocsit építsünk, és még motorokat is vegyünk" - tette hozzá Stoddart.
Jövőre a kocsik várhatóan lassabbak lesznek, viszont a menedzser szerint még így is simán le fogják győzni az ő idei kasztnival és tavalyi vagy tavaly előtti motorral induló autóit: "Versenyképesek lennénk, de annyira nem hogy bármelyik nagycsapatra is veszélyt jelentsünk".
Sir Williams segítene
Meg nem erősített hírek szerint a Williams, a BAR, a Toyota és természetesen a Jordan pozitívan fogadta a kérést.
"Stoddart egy igazi megszállott versenyző, aki sosem adja fel. Szeretnék neki segíteni, de ezt részletesebben is meg kell tárgyalnunk" - mondta Kínában Sir Frank Williams.
A minardis főnök egyelőre optrimista a 2005-ös esélyeit illetően: "Meglátják, jövőre is indulni fogunk".