Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Stoddart: A Fordot az F-1 vezetői buktatták meg

2004.09.27. 14:27
A Minardi csapatfőnöke, Paul Stoddart levélben kérte a rivális csapatvezetőket, járuljanak hozzá, hogy jövőre istállója felmentést kapjon a szabálymódosítások alól, és az idei autójával vehessen részt a világbajnokságon. A Ford kiválása miatt ugyanis az istálló költségvetése nem teszi lehetővé, hogy motort vásároljon, és új autót is építsen a gárda. Stoddart egyelőre bizakodó, de figyelmeztet, az F-1 vezetői nem estek kétségbe a Ford kiszállása miatt, és már tudják is, mit tennének, ha csapata, illetve a Jordan és a Jaguar utódja sem lenne képes indulni 2005-ben.
A Ford kiválásával három Forma-1-es csapat, a Jaguar, a Jordan és a Minardi jövője is veszélybe került, hiszen az elsőt finanszírozta, az utóbbi kettőnek pedig motorokat szállított a cég.

A Fordon kívül más nem ad motorokat

Úgy tűnik, a Jaguar maradványára lesz vevő - állítólag a Red Bull akarja megszerezni -, de a Jordannek és a Minardinak nincs annyi pénze, hogy motorokat vásároljon magának. Ráadásul, ha még lenne is, akkor sem kapna, hiszen a többi gyár egy-egy csapattal áll exkluzív szerződésben.

Egyedül a Ferrari passzolja le a korábbi motorjait a Saubernek, de több istállót ők sem hajlandóak ellátni.

Ecclestone-nak azonnal volt ötlete

Bernie Ecclestone, a Forma-1 irányítója a Ford távozása hallatán azonnal pedzegetni kezdte, hogy a kieső hat autót szívesen pótolná hat nagy istálló harmadik gépével.

A sorozat így túlélné a Ford kivonulása okozta válságot, sőt valójában még jól is járna, hiszen "Jordanek és Minardik helyett három McLaren versenyezne három Ferrari ellen".

"A Ford csak a Jordant és a Minardit sodorta veszélybe"

A Minardi tulajdonosa, Paul Stoddart a Kínai Nagydíjon figyelmeztetett is rá, dőreség azt hinni, hogy a Ford kiszállása krízishelyzetbe hozta a Forma-1-et.

"Téved aki azt hiszi, hogy a Ford a kiválásával gondot okozott a Forma-1-nek, és nehéz helyzetbe hozta a sorozatot. A gyár csak a Jordan és az én csapatom jövőjét tette kétségessé a távozásával. Az igazság az, hogy a Forma-1 elöljárói buktatták meg a Fordot" - nyilatkozta az üzletember Shanghajban az f1racing.net nevű internetes oldal tudósítójának.

A riválisok kezében a Minardi jövője

Az ausztrál mágnás a Távol-Keleten egy levelet juttatott el az összes többi csapatvezetőnek, melyben kéri, járuljanak hozzá, hogy a Minardi 2005-ben is az idei kasztnijával induljon.

Jövőre ugyanis várhatóan számos új szabály lép életbe, melyet követően szinte teljesen új karosszériát kell építeniük az F-1-es csapatoknak. Anyagilag viszont ezt a Minardi nem bírná el.

"Nem lennénk veszélyesek"

"Ez az egyetlen esély arra, hogy 2005-ben is legyenek Minardik a rajtrácson. Az anyagi forrásaink nem elegendőek ahhoz, hogy teljesen új kocsit építsünk, és még motorokat is vegyünk" - tette hozzá Stoddart.

Jövőre a kocsik várhatóan lassabbak lesznek, viszont a menedzser szerint még így is simán le fogják győzni az ő idei kasztnival és tavalyi vagy tavaly előtti motorral induló autóit: "Versenyképesek lennénk, de annyira nem hogy bármelyik nagycsapatra is veszélyt jelentsünk".

Sir Williams segítene

Meg nem erősített hírek szerint a Williams, a BAR, a Toyota és természetesen a Jordan pozitívan fogadta a kérést.

"Stoddart egy igazi megszállott versenyző, aki sosem adja fel. Szeretnék neki segíteni, de ezt részletesebben is meg kell tárgyalnunk" - mondta Kínában Sir Frank Williams.

A minardis főnök egyelőre optrimista a 2005-ös esélyeit illetően: "Meglátják, jövőre is indulni fogunk".