További Forma-1 cikkek
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
A Ford, amely a Jaguar révén van jelen a Forma-1-ben, és birtokolja a Minardinak és a Jordannek is beszállító Cosworth motorgyárat, szeptemberben közölte, hogy anyagi meggondolásokból jövőre elhagyja az autósport csúcskategóriáját.
"Nem akarok vádaskodni"
A Minardi már kérvényezte a többi istállót, hogy 2005-ben is az idei konstrukciójával indulhasson, ám Paul Stoddart csapatfőnök Szuzukában az angol újságíróknak elmondta, csak hat rivális gárda támogatja az ötletét, így meghíúsult a terve.
"Ketten ellenzik a kérésem, de nem mondom el mely istállók azok. Nagyon szeretném kiejteni a nevüket, de inkább nem vádaskodok" - nyilatkozta szombaton a menedzser.
Stoddart pedig úgy érzi, semmiképp nem lennének veszélyesek még a középmezőnyre sem: "Az FIA a szabálymódosításokkal azt szeretné elérni, hogy a kocsik mintegy három másodperccel lelassuljanak. Mi viszont már most ennyivel le vagyunk maradva".
Nincs pénz motorra és kocsira is
Mivel a Ford biztosan nem szállít senkinek motorokat a továbbiakban, a Minardinak valószínűleg saját erőforrást kell építenie. Erre legutóbb a 2001-es szezonban volt példa, ám ezúttal a gárdának nincs annyi pénze, hogy erőműveket gyártson, melyhez még új kocsira is szükség lenne. Baumgartneréknek így viszont a 2001-es konstrukcióhoz kell visszanyúlniuk, amellyel Stoddart szerint pilótáit "akár nyolcszor is lekörözhetik egy-egy versenyen".
"Röhögni fognak rajtunk"
Eddie Jordan, a másik veszélyeztetett istálló tulajdonosa is pesszimistán nyilatkozott a kilátásokról: "Hihetetlen, amit a Ford megenged magának. Több éves együttműködés után hét perc alatt közölték velünk, hogy kiszállnak, úgyhogy 2005-ben valószínűleg mindenki rajtunk fog röhögni".
Szóba került, hogy esetleg a Toyota beugrik a távozó angolok helyére, de Tomita Cutomu csapatvezető Szuzukában cáfolta a segítségnyújtást.
"A hátralévő két hónap alatt nem tudunk elkészülni az új modellel, úgyhogy sajnos túl késő. A riválisok már mind tesztelik a jövő évi fejlesztéseket."
Bár az FIA még nem tárgyalt róla, túl alacsony teljesítményű autók elindulását szinte biztosan nem fogja engedélyezni, így továbbra is veszélyben van a két kiscsapat jövője. Bernie Ecclestone, a Forma-1 irányítója a nagycsapatok harmadik autójával pótolná a kiesőket, és 2006-ban egy új istálló, a Midland is csatlakozik a sorozathoz.