Szezon közben még napirenden volt, hogy a 2005-re bevezetendő új szabályok célja a kevésbé drága széria létrehozása, melyeknek köszönhetően megkönnyítenék a kisebb csapatok - Jordan, Minardi - túlélését. A lehetséges intézkedések közé tartozott az éves tesztnapok behatárolása is, ám ebbe a Ferrari sosem ment bele.
Kevesebb teszttel talán csökkenne a Ferrari fölénye
Mivel viszont több tárgyalás után is hajthatatlan maradt Luca di Montezemolo Ferrari-elnök, illetve Jean Todt, a gárda első számú menedzsere, Brazíliában a többiek titokban egyeztek meg az új intézkedésekről.
Megállapodásuk persze így nem teljes értékű, ám úgy gondolták, a Ferrarisok "elszégyellik" magukat, és tizedikként ők is aláírják a megegyezést.
Todtéknak nincs lelkiismeret furdalásuk
"Úgy hisszük, ha elegendő nyomást gyakorolunk a Ferrarira, akkor feltámad bennük a szégyenérzet, és nem lesz más választásuk, mint belegyezni a megállapodásba" - nyilatkozta az egyik, ám nevét elhallgatni kívánó csapatfőnök az angol Autosport című lapnak.
Az istállók és Bernie Ecclestone közötti következő találkozó jövő héten, a londoni Hotel Hiltonban lesz, ám Todt lelkiismeretfurdalás nélkül utazik a tanácskozásra. "A saját terveinket fogjuk nyilvánosságra hozni, és nem egyezünk bele olyan döntésekbe, amelyek eredményében nem hiszünk" - mondta az Autosportnak a Ferrari egyik szóvivője.