A Ferrari már három hónapja dolgozik az új elemekkel
A Ferrari már szeptemberben kipróbált néhány új elemet, és a múlt heti jerezi teszten pályára küldött egy 2005-ös szabályok szerint módosított autót is. A gépet Rubens Barrichello vezette, de nem volt elragadtatva a tapasztaltaktól.
"Sokkoló élmény volt kipróbálni az új kocsit: nehezebb irányítani, mint az ideit, idegesebb, kevésbé jó a tapadása és fogalmam sincs, hogyan lehetne megelőzni vele bárkit is. Veszélyesebb, mint a 2004-es gép volt" - nyilatkozta a tesztek után.
A Renault tehetségének tetszett a módosított autó
Az olaszokhoz hasonlóan már a Renault is összedobott egy 2005-ös kasztnit, abba Franck Montagny tesztpilóta ült be elsőként. A fiatal franciának Barrichellóval ellentétben tetszettek a módosítások.
"Az új autó úttartása rosszabb, sokkal jobban csúszkál a hátulja, nehezebb a pályán tartani. Különösen a közepesen gyors kanyarokban tör ki könnyen, de ez csak élvezetesebbé teszi a vezetést. Persze az igaz, hogy így sokkal nehezebb hibátlan kört menni" - mondta az f1racing.net-nek adott interjújában.
Schumacher nem aggódik
Barrichello csapattársa, Michael Schumacher még nem ment hasonló autóval, de szerinte a változtatásoknak nem lesz nagy jelentősége, mert a szezon végén "úgyis a legjobb nyer".
"Nem az új szabályok fogják eldönteni, hogy ki nyeri a világbajnokságot. A legjobb csapat fog győzni a módosítások bevezetése után is, az pedig a Ferrari" - nyilatkozta a 35 éves klasszis a gazzetta.it-nek, távozóban a Bologna Motor Show-ról.