További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A német pilóta a Ferrari hibrid autójával körözött, amelyen már voltak 2005-ös módosítások, de még közelebb állt a tavalyi modellhez, mint az új szezon első négy versenyén használandó, a szabálymódosításoknak megfelelően átépített F2004B-hez. A szárnyak elhelyezése és felépítése még a tavalyi volt, amely jóval magasabb kanyarsebességet tesz lehetővé. Az F2005-öt az f1racing.net szerint csak egy jó hónap múlva, február 21-én mutatják be Maranellóban, nem messze a gyár központjától.
Kedden a harminchat éves sztárpilóta tette meg a legnagyobb távot a jelenlévő hét szereplő közül, összesen 103 kört ment. Legjobbja a pályacsúcstól 1,7 másodperccel maradt el, viszont tavaly májusi, saját pole pozíciós idejénél csak négy tizeddel volt gyengébb. A második leggyorsabb, Williams-BMW-vel futó Mark Webbert pedig nagy különbséggel, másfél másodperccel előzte meg.
A barcelonai pályát nemrég aszfaltozták újra, így az még nagyon csúszik, emiatt tért vissza a Ferrari is részben az F2004-es géphez.
"Az aszfalt rettentően csúszott, ezért ismét a régebbi beállításokkal ment Michael" - árulta el a nap végén Sabine Kehm, Schumacher sajtóreferense.
2. Webber (Aus, Williams) 1'17"137 (92)
3. Pizzonia (Bra, Williams) 1'17"357 (92)
4. Trulli (Ita, Toyota) 1'18"392 (64)
5. Coulthard (GB, Red Bull) 1'18"449 (68)
6. Liuzzi (Ita, Red Bull) 1'19"389 (66)
7. R. Schumacher (Ger, Toyota) 1'19"961 (47)
A világbajnok persze így is elégedett volt: "Nagyon jó volt újra F1-es gépet vezetni, élveztem minden pillanatát".
A vásárnapi körülményekhez képest már rengeteget javult a pálya állapota, akkor Jenson Button még a BAR-Honda bemutatóján több mint tíz másodperccel maradt el a szokásos időktől, és félig vizes pályára való intermediate gumikkal gyorsabb volt, mint a száraz abroncsokkal.
Hétfőn viszont a pálya üzemeltetői megkezdték az aszfalt legumizását, nappal alacsonyabb kategóriás Formula-autók, éjjel utcai kocsik köröztek rajta, hogy használhatóvá tegyék, és az F1-es gyakorlás egész héten folytatódhasson.