További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Biztosnak tűnt a folytatás
Az előző idény végén még úgy tűnt, Baumgartner könnyedén maradhat tavalyi csapatánál, a Minardinál, hiszen az istálló tulajdonosa, Paul Stoddart többször is kijelentette, szívesen hosszabbítana a teljes szezonban versenyző magyarral, és a csapatalapító Giancarlo Minardi is azt nyilatkozta, "Baumgartner szinte biztosan a teamnél marad".
Ezt követően a pilóta december elején váratlanul menedzsert váltott, az angol Rick Gorne ügynökségével egyezett meg. Hivatalosan nem jelentették be, hogy a Baumgartner Team szakított az F1 első magyarjának ügyeit addig intéző Frank Tamással, de kiszivárgott, már nem dolgoznak együtt.
Baumgartner papának nem kellett Frank Tamás
Frank eddig nem nyilatkozott a válásról, de miután kiderült, hogy volt ügyfele a kedvező novemberi helyzete ellenére idén biztosan nem versenyezhet a Forma-1-ben, az Indexnek elmondta, a válás egyoldalú volt.
"Eddig nem beszéltem a Baumgartner Teammel történt szakításomról, reméltem, hogy a versenyző új menedzsere képes lesz a Forma-1-ben tartani Zsoltot, és nem akartam a nyilatkozataimmal hátrányos helyzetbe hozni a tárgyalások előtt. Sajnálom, hogy annak ellenére nem sikerült az F1-ben maradnia, hogy tavaly jól megállta a helyét. Én ezúttal nem segíthettem neki, mert az édesapja novemberben közölte, hogy a velük kötött szerződésemet életben tartják, ám a továbbiakban ne foglalkozzak a fia sportszakmai tevékenységével" - nyilatkozta Frank Tamás.
Sikerekről számoltak be
Gorne akkoriban már Baumgartner Forma-1-es jövőjéről tárgyalt, konkrétan nem tudni kivel, de állítása szerint négy csapattal is kapcsolatban állt. A Minardival, amelynél Baumgartnernek a legjobb esélyei voltak, nem tudott megállapodni, így a szerződéshosszabbítás szóba sem kerülhetett.
A Baumgartner Team szórványos közleményeiben végig arról számolt be, a tárgyalások jól haladnak, a pilóta esélyei nem csökkentek, sőt. Ennek ellenére csütörtökön eldőlt, az új menedzser nem tudott neki versenyzői helyet kiharcolni a Forma-1-ben, így Baumgartner Zsolt nem versenyezhet még egy szezont az első számú autós sorozatban.
A Minardi szándéknyilatkozatot tett
A kiesés kudarcnak nevezhető, főleg azért, mert az előző menedzsernek, Frank Tamásnak szándéknyilatkozata volt a Minarditól a pilóta szerződtetésére.
"A kezemben volt egy szándéknyilatkozat a Minarditól, melyben az istálló vezetője kijelentette, hogy Baumgartner Zsoltot kívánja leigazolni a következő szezonra is. Mivel megkértek, ne foglalkozzak Zsolt jövőjével, már nem állt módomban tovább tárgyalni, ám a szándéknyilatkozatot átadtam nekik" - árulta el Frank.
A Minardi pedig Baumgartnerrel és Frank másik menedzseltjével, Patrick Friesacherrel képzelte el az idei szezonját.
Baumgartner, Friesacher kettősben gondolkodtak
"A Minardi célja az volt, hogy Baumgartner és a másik ügyfelem, Patrick Friesacher együtt induljon a csapatban, ráadásul, ha ez a páros létrejött volna, a tavalyinál jóval kedvezőbb anyagi feltételek mellett szerepelhetett volna a Forma-1-ben a magyar pilóta. A magyar-osztrák kapcsolatok miatt gazdaságilag is nagy lehetőségeik lettek volna" - szólt az exmenedzser.
A menedzsment nem nyilatkozik, az apuka igen
Egyelőre hivatalosan a Baumgartner Team nem ismerte el, hogy minden F1-es lehetőség lezárult volna. Sikerült elérni a menedzsmentet, de nem kívánták kommentálni a pilóta jelenlegi helyzetét.
A huszonnégy éves versenyző édesapja, Baumgartner Antal viszont készséggel nyilatkozott az Indexnek. Ő elismerte, hogy fiának idén nem lesz helye a Forma-1-ben, de ennek szerinte kizárólag anyagi okai vannak.
"Magyarországon senkit nem érdekel a Forma-1"
"Idén nem lesz ott, mert nincs elég pénz az indulására, csak ez az oka, hogy nem indul. Újabb szponzorok kellettek volna, de nem jöttek. Magyarországon senkit nem érdekel a Forma-1" - mondta az idősebb Baumgartner. Beszélt a Jordanről is: "A Jordannél is képben volt a fiam, de nyolcmillió dollár nagyon sok pénz, ennyit kértek volna". Arra pedig, hogy ha nem a Forma-1-ben, akkor hol folytatja pályafutását Zsolt, meglepő választ adott: "Nem tudom, azt sem, hogy fog-e versenyezni. Jelenleg iskolába jár, meg van egy cégünk, majd dolgozik ő is mint más".
Korábban felmerült, ha az F1-es folytatás nem jön össze, akkor az amerikai Champ Car sorozatban folytatná, de a Baumgartner Team péntek délután közleményt adott ki, amelyben az áll, a pilótának vannak még F1-es lehetőségei is.
A Baumgartner Team még tárgyal F1-es lehetőségekről
"Bár a Forma 1-ben szereplő Jordan Racing Team megnevezte a 2005-ös szezonra szerződtetett pilótáit, és eldőlt, hogy Baumgartner Zsolt nem szerződik 2005-re a csapathoz, a Baumgartner Team továbbra is tárgyal arról , hogy a számba vehető lehetőségek valameliykét véglegesítse a Forma 1-ben. Zsolt emiatt még néhány nap türelmet kér a Forma-1 iránt érdeklődőktől ahhoz, hogy konkrétumokkal szolgáljon karrierje folytatásáról. Az eddigi tárgyalásokkal és a 2005-ös lehetőségekkel kapcsolatosan Zsolt ugyan szeretne, de egyelőre nem tud választ adni minden kérdésre" - szól a kommüniké.
"Egyáltalán nem vagyok elkeseredve"
Kiderül belőle az is, Baumgartner még bízik benne, hogy a Forma-1-ben maradhat: "A magam részéről egyáltalán nem vagyok elkeseredve, bár természetesen szívesen dolgoztam volna együtt újra a Jordan csapattal, hiszen 2003-ban velük mutatkoztam be az F1-ben. A tárgyalások során több alkalommal úgy tűnt, hogy van is erre esély, de végül, több körülmény és gazdasági részlet miatt nem sikerült egyezségre jutnunk. Rengetegen kézdezik most, hogy mi lesz velem, hogyan tovább, többen pedig egyenesen kijelentették, hogy vége a Forma 1-es karrieremnek. Nos ez utóbbi egyelőre szintén csak kérdésként merülhet fel, de én további türelmet szeretnék kérni a sajtó munkatársaitól, és a közvéleménytől is. Amíg végleg el nem dől az idei versenyévaddal kapcsolatos munkavállalásom, addig erről nem szeretnék, és a Forma 1-ben honos íratlan, de nagyon szigorú szabályok miatt nem is tudok beszélni. Való igaz, hogy már csupán két versenyzői hely és tesztpilótai állások maradtak szabadon, ennek ellenére a háttérben zajló események ismeretében úgy vélem, nem dőlt még el minden. A Baumgartner Team, illetve a menedzsment ezekben a percekben is azon dolgozik, hogy kialakítsa a továbbra is fennáló lehetőségek legjobb változatát."
Baumgartner a pénteki tesztedzéseken nem indulhat
Azt, hogy mik ezek a lehetőségek, nem tudni, de a versenyző által említett két szabad hely egyikére sem szerződhet: a Red Bullnál Vitantonio Liuzzi vagy Christian Klien lesz a második pilóta, míg a Baumgartner után üresen maradt Minardit Nicolas Kiesa foglalja el.
Tesztpilótára ugyan még a Jordannek talán szüksége van, de a magyar erre a posztra sem tökéletesen alkalmas, mert a Forma-1 szabályai szerint nem indulhat a pénteki szabadedzéseken. Ezt csak akkor tehetné meg, ha az utóbbi két évben maximum hat futamon indult volna, nála viszont ez a szám húsz.