A Jordan a tavalyi autóval indul idén is

2005.02.08. 10:58
A Jordan-Toyota hétfőn kipróbálta a 2005-ös szezonra készített autóját, az EJ15-ös modellt. A gépet újnak mondják a csapatvezetők, de valójában alig tér el a gárda utóbbi években használt kocsijaitól. Az egyetlen igazi változtatás a Toyota motor, amely nagy erősítés lehet a tavaly használt Cosworth után.
Hétfőn Silverstone-ban kipróbálta a 2005-ös Forma-1-es autóját a Jordan-Toyota. A gyár központjának közelében lévő pályán a múlt héten szerződtetett Tiago Monteiro ült a volán mögé, és harmincöt kört tett meg probléma nélkül.

Maradt a sárga szín is

Annak ellenére, hogy a teamet néhány hete megvásárolta a Midland Group nevű befektetési társaság, megmaradt a csapat tradicionális sárga színe, szponzorfeliratok egyelőre nem kerültek a kasztnira.

Formára nem sokat változott a gép, szinte teljesen olyan, mint a tavalyi, de vannak benne a 2002-es autóról származó motívumok is. Az EJ15 jelű modellt újnak mondják az alkotói, de valójában a 2004-es enyhén továbbfejlesztett, a szabálymódosításoknak megfeleleően átépített változata. Azon kívül, hogy a szárnyak alakja és pozíciója kissé megváltozott, nem sok különbség van az elődhöz képest. Mindössze az oldaldobozokra rögzített légterelő jelent új megoldást, de ez is úgy van elkészítve, hogy bármikor eltávolítható legyen.

A Toyota jelenti a fejlődést

A kasztni alatt bújik meg az egyetlen igazi újítás, a Toyota-motor. Az istálló tavaly még a Ford erőforrásait használta, idén először hajtja a gépet a japánoktól vett motor, amely biztosan jobb és megbízhatóbb is lesz, mint az előző.

EJ15

Monteiro a próbakörök után természetesen elégedett volt az élményeivel, bár a kocsi igazi tesztelése csak szerdán kezdődik, szintén Silverstone-ban. Akkor csatlakozik a gárdához a másik pilóta, az indiai Narain Karthikeyan. Az istálló új főnöke, az orosz származású Alex Shnaider korábban beígért egy moszkvai autóbemutatót is, így várhatóan arra is sor kerül még március előtt.

Csak a Ferrari és a Minardi van hátra

A Jordannel együtt már nyolc istálló próbálta ki a 2005-ös gépét, már csak a Ferrari és a Minardi nem körözött az új autójával, igaz az olaszok az első négy versenyen használatos F2004 M-et már több mint egy hete pályára küldték. Az F2005-ös csak február végén érkezik, és csupán az ötödik futamon vetik be, míg a Minardi a negyedik nagydíjra készíti el az új kocsiját.