Az új Minardi csak április végére készül el
A Minardi új, 2005-ös szabályokhoz igazodó autója ugyanis csak a negyedik, San Marinó-i futamra készül el, és addig az istálló a tavalyi gépeivel indulna. A biztonsági előírásokhoz igen, viszont a technikaiakhoz nem alkalmazkodna teljes mértékben a 2004-es gép, ám a gárda a többi csapat külön engedélyével rajthoz állhatna.
A kilenc rivális közül nyolc azonnal bele is egyezett a legkisebb költségvetésű csapat kérésébe, ám a Ferrari még nem mondott igent. Ha pedig nem is teszi, az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) sem engedélyezi az indulást.
A Minardi tulajdonosa, Paul Stoddart ennek ellenére bizakodó: "A Ferrarin kívül minden istálló elfogadja, hogy a tavalyi kocsival induljunk. Ha az olaszok, illetve a nemzetközi szövetség problémát akar kreálni ebből az ügyből, akkor tegye, de mi ott leszünk Melbourne-ben".
A szövetség nem állt a Minardi mellé
Az FIA elnöke, Max Mosley szerint viszont nem ilyen egyszerű az eset. "Ha nem egyeztetnek velünk, akkor a melbourne-i gépellenőrzésen a kollégák nem fogják átvenni az új szabályok szerint illegális autót, és biztos, hogy egyik Minardi sem hagyhatja el a boxutcát" - nyilatkozta az f1racing.net-nek.
Stoddart: Indulunk Melbourne-ben
Stoddart viszont erre is fel van készülve: "Az autóink meg fognak felelni az előírásoknak, és ha az ellenőrök nem fogadják el azokat, akkor fellebbezünk, és nagyon meglepődnék, ha óvás alatt nem indulhatnánk el".
A Ferrarinak három hete van, hogy áldását adja a tavalyi Minardi használatára. Ha nem teszi, Stoddart terve érvényesülhet, és talán Ausztráliában még versenyezhetnek, ám a következő nagydíjtól kezdve már ez a kiskapu is bezárul. Elképzelhető tehát, hogy az első három futamból kettőn, de az is lehet, hogy egyiken sem lehet a rajtrácson Minardi autó.