További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A szokásostól eltérően vizsgálták
Jenson Button
Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) ennek ellenére megtámadta az ellenőrök döntését, akiket május 4-re, meghallgatásra idézett be.
Fülest kaphattak az ellenőrök
Az Independent című lap úgy értesült, a technikai bizottság valakitől fülest kapott, ezért mérte le üzemanyag nélkül is Button autóját: állítólag egyes csapatok a megengedettnél könnyebb autót használnak a futamok középső harmadában, majd a befutóra feltöltik üzemanyaggal, hogy a szabályos érték fölé kerüljön.
Az angol újság, és a német Motor Sport Aktuell is megírta, hogy vasárnap endoszkóppal vizsgálták meg a BAR-kocsit, és egy második, kisebb tankra is bukkantak benne. A csapat vezetősége cáfolta, hogy kétrészes tankjuk lenne, annak ellenére, hogy a Forma-1 szabályai ezt nem tiltják: a mérnökökre van bízva, hogyan oldják meg az üzemanyag elhelyezését.
A német magazin szerint ezt a titkos részt töltik fel az utolsó tankoláskor, amely biztosítja, hogy az autó ne legyen könnyebb hatszáz kilónál a futam után.
A BAR-elleni akció?
Nick Fry, a BAR csapatfőnöke tagadta, hogy szabálytalan autóval indulnak - "nem rejtegetünk semmit" -, ám elismerte, hogy valaki áll a háttérben: "Lehetséges, hogy zavart akar okozni, de ez nem fog sikerülni".
Amennyiben a jövő szerdai, párizsi ülésen mégis kiderül, hogy a BAR csalni akart a súlyhatár kijátszásával, a gárda kemény büntetésre számíthat. Januárban az FIA elnöke, Max Mosley kijelentette, ha bebizonyosodik, hogy valamely istálló szándékosan akarta kikerülni az előírásokat, azt kizárják a bajnokságból.
A rali vb-n súlyos büntetést kapott a Toyota
Legutóbb a kilencvenes évek közepén, a rali vb-n fordult elő hasonló eset: a Toyota szabálytalan turbófeltöltővel indította autóit, és miután kiderült, a nemzetközi szövetség kizárta a sorozatból.
A BAR a tavalyi vb-második helye után nagyon gyengén kezdte az idei évet, az első három futamon egy pontot sem szereztek autói, de San Marinóban Button harmadik, márkatársa, Takuma Szato ötödik lett.