További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A Michelin szerint is veszélyes volt az abroncsa
Szűk két hete Indianapolisban csak a felvezető kört tette meg a hét Michelint használó gárda, majd az abroncsaik veszélyességére hivatkozva, amit maga a francia gyártó is elismert, nem rajtolt el. Az FIA öt szabálypont megszegésével gyanúsította a teameket, de ebből háromban az SV felmentette őket. Büntetést csak akkor kapnak, ha szeptember 14-ig nem kártalanítják a hatautós futam nézőit.
A rajongók joggal háborodtak föl, és követelték vissza a pénzüket, miután a nagydíjon csak a bridgestone-os kocsik indultak el. A Michelin viszont már korábban jelezte, visszafizeti a jegyek árát, sőt, 20 ezer belépőt oszt szét a 2006-os versenyre.
Szakértők vizsgálnák az eseteket
Max Mosley
"Szeretnénk tanulmányozni a Michelin elmúlt két évben történt F1-es hibáit, azoknak minden részletét. Kérjük az erre vonatkozó információkat hozzánk sürgősen eljuttatni - szólította föl levélben Max Mosley a Michelin vezetőjét, Pierre Dupasquire-t. - Kíváncsiak vagyunk arra is, milyen intézkedéseket tettek a hibák kiküszöbülésére, és milyen módszerekkel."
Tavaly és idén is Indianapolisban volt a leglátványosabb Michelin-defekt, mindkétszer Ralf Schumacher autójának bal hátsó kereke durrant el 270 kilométer per óra körüli tempónál.
Az adatokat és a körülményeket független szakértőkkel vizsgáltatná meg a szövetség, és Mosley nem zárja ki, ha azok arra utalnak, a Michelin termékei tényleg veszélyesek, a márkát kizárhatják a Forma-1-ből.
A biztonság motiválná a kizárást
"Ha kiderül, hogy már korábban is voltak az indianapolisihoz hasonló rendellenességei, elképzelhető, hogy a Michelint nem engedjük rajthoz állni a Forma-1-ben - nyilatkozta az FIA első embere. - Effajta döntést a biztonság megőrzésének érdekében hoznánk".
Mosley állítja, a Michelin adatait bizalmasan kezelnék, így azok nem jutnának illetéktelenek kezére. A francia cég egyelőre nem reagált a levélben kértekre, ám kérdéses, hajlandó lesz-e felfedni a titkos információit bárki előtt is: évek óta harcban áll a rivális Bridgestone-nal, amellyel szemben idén meggyőző fölényt szerzett. A fejlesztésekben egyértelműen előrébb jár, autói uralták a futamokat a bridgestone-os Ferrarik előtt.
Mosley csak egy szállítót akar
Ráadásul az is biztos, hogy az FIA nem esne kétségbe, ha a Michelin - bármilyen okból - elhagyná a Forma-1-et. A szervezet, de legfőképp Mosley azt akarja, 2008-tól csak egy gumiszállító legyen a sorozatban, az lássa el abroncsokkal az összes teamet. Egyelőre viszont sem a Michelin, sem a Bridgestone nem jelezte, hogy ki akarna szállni a világ leghíresebb autóverseny szériájából.