További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Közel öt pont/futam
A Hockenheimben is győztes Michael Schumacher a legutóbbi három futamon 25-ös hátrányról jött föl.
A Renault egy pillanatig sem volt versenyben a Ferrarival, autói csak az ötödik és a hetedik helyről indultak, a futamon valójában a pontszerzésért, nem pedig a dobogóért küzdöttek.
Alonso másképp látta: "Szerintem nem mentünk olyan rosszul, esélyünk volt a dobogóra, de az első garnitúra gumival túl sok időt veszítettem, amit később lehetetlen volt behozni".
A gyártók versenyében pontokat adtak föl Alonso miatt
A spanyol világbajnok a múlt héten betiltott, majd újra engedélyezett, de végül elővigyázatosságból nem használt lengéscsillapító nélkül, a még mindig lassú Michelin gumikon még csapattársánál, Giancarlo Fisichellánál is lassabb volt.
Az olasz negyedikként be tudott volna futni, de Alonso és az egyéni vb érdekében a címvédő mögé sorolták az istálló vezetői, konstruktőr-vb pontokat áldoztak föl egyéni sikere miatt.
Még biztos a címvédésben
"Amíg előtte vagyok, nem izgulok, de ha így folytatjuk, hamarosan kiegyenlít, ezért a következő futamon a maximumot kell nyújtanuk. Még mindig vezetjük a világbajnokságot, és meg tudjuk nyerni, ebben biztos vagyok" - elemezte az esélyeit Alonso.
Briatore összevonja szemöldökét
Flavio Briatore Renault-csapatfőnök a Francia Nagydíj után a Michelinnek szólt be, szállítsanak jobb gumikat, ezúttal az alkatrészt betiltó Nemzetközi Autós Szövetséget, az FIA-t kritizálta: "Nem igazságos, hogy valakit azért büntetnek, mert a találmányát a többiek nem tudják lemásolni".
Többen használták, a Renault-nál volt meghatározó
A Renault tavaly szeptember óta használta a különleges első lengéscsillapítót, amit öt, esetleg hat másik istálló, köztük a Ferrari és a McLaren is lemásolt. Hockenheimben persze kiderült, nem tökéletesen, az ő gépeik alig vagy egyáltalán nem lassultak a segédeszköz nélkül.
Briatoréék még nem mondtak le teljesen találmányukról, a eurosport.com szerint a héten megpróbálják elérni az FIA-vezetőinél, hogy újra használhassák. Lobbijuk sikere viszont szinte esélytelen.