További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Hockenheimben büntetéstől tartottak
A szerkezetet tavaly szeptemberben fejlesztette ki a francia-angol istálló, azóta minden futamon bevetette, de az idei francia viadal után az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) váratlanul betiltotta. A pénteki hockenheimi szabadedzés előtti gépátvételen az FIA embereiből álló, de a szervezetnek nem alárendelt három tagú testület ellenben szabályosnak minősítette.
Az FIA ezt a döntést megfellebbezte, így a későbbi újra betiltástól tartva sem Fernando Alonso, sem Giancarlo Fisichella gépében nem alkalmazta csapat. A francia autók szezonbéli leggyengébb teljesítményükkel az ötödik-hatodik helyen futottak be.
Briatore részsikert aratott
A team vezetői hangsúlyozták, inkább a gyenge Michelin abroncsok, és nem a lengéscsillapító hiánya okozott nekik gondot, de Flavio Briatore csapatfőnök keményen lobbizott az FIA technikai csoportját vezető Charlie Whitingnál: a fellebbezés szeptember közepi tárgyalásáig használhassák büntetlenül a segédeszközt.
Nyomása célt ért, várhatóan az FIA nem fogja visszamenőleg megbüntetni a Renault, ha újra beveti a rendszert. Az alakulat sajtófőnöke hétfőn az autosport.com és az itv-f1.com weboldalnak megerősítette: Magyarországon újra élnek a lehetőséggel.
Nagyot kockáztat a Renault
A visszaszerelés viszont kockázatos: Whiting hangsúlyozta, szerinte igazságtalan lenne az utólagos büntetés, de nem ő dönt, az ügyet tárgyaló FIA-bíróságnak csak javasolni tudja, tekintsen el ettől.
A Renault felfedezését hat másik csapat, köztük a legnagyobb vb-rivális, a Ferrari és a McLaren is megpróbálta utánozni. Sikerült, mentek is vele versenyeken, de eltávolítása nem okozott akkora visszaesést, mint a Renault-nál, amely a rendszerre fejlesztette ki 2006-os autóját.
Még három futamon bevethetik
A lassan két hete húzódó ügyben végleges döntés szeptemberben, a 10-ei Olasz Nagydíj után várható, ekkor derül ki, szabályos-e a rendszer, illetve, elmarasztalják-e az istállót vagy istállókat, melyek a Francia Nagydíj után használják.
A vb-t vezető Fernando Alonso az Amerikai Nagydíj előtt 25 ponttal vezette a világbajnokságot, de azóta a gyenge Michelin-gumik és a hockenheimi, lengéscsillapító nélküli futam miatt előnye 11 egységre csökkent. Az üldöző Michael Schumacher az utóbbi három nagydíjat megnyerte, a Ferrari a konstruktőrök versengésében 10 pontra közelítette meg a Renault-t.