Mclaren-vonások a 'rugalmas' Red Bull-Renault-n

2007.01.26. 11:20
Bemutatta új autóját, az RB3-ast a Red Bull Racing péntek reggel Barcelonában. A prezentációra nem költött sokat a csapat, a szerelők csak kitolták a gépet a garázsból, és lehetett fényképezni. Inkább áldoztak a kocsira, amit az exmclarenes főtervezőjük, Adrian Newey jócskán átalakított a tavalyihoz képest: teli McLaren-vonásokkal és új ötletekkel.

A McLaren-Mercedesre hasonlító Forma-1-es autót mutatott be a Red Bull Racing péntek reggel Barcelonában: az RB3-as az istálló 2007-es autója, tervezője Adrian Newey, a McLaren exmérnöke.

A kasztni színezése megegyezik a tavalyival, formája viszont jócskán eltér attól. Az eddig bemutatottak, a Toyota, a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Honda közül egyik sem hordoz annyi módosítást az előző évihez képest, mint a Red Bull kocsija. Orra, első szárnya és oldaldobozai egyértelműen McLaren-származék, a motorfedél kialakítása és a kocsi hátsó szárnymegoldásai viszont eltérnek attól.

"Kétségtelen, hogy az RB3-as mclareni vonásokat hordoz néhány helyen, valóban az ott végzett munkám kibővítése. Vannak viszont olyan pontjai, amelyhez a fejlesztéseket már a Red Bull-nál végeztem. És persze van néhány teljesen friss ötlet is benne" - idézte Neweyt az autosport.com.


Mark Webber, Christian Horner, Adrian Newey és David Coulthard

Az F1-ben dolgozó legsikeresebb szakember elárulta, bizonyos pontokon hagyott kiskaput, azaz a forma könnyen módosítható, ha arra lenne szükség. A 'rugalmas' dizájnt az tette szükségessé, hogy a Red Bull is Michelinről áll át a Bridgestone gumikra idén.

"Olyan autót kell terveznünk, ami a számunkra szokatlan Bridgestone gumikkal fog futni. Természetesen némi kutatást igyekeztünk végrehajtani, de módosíthatóvá tettük az autót, hogy jobban alkalmazkodhassunk a gumiváltásból adódó helyzetekhez."

Az istálló a McLaren és a Renault partijával ellentétben nem bajlódott fényes bemutató szervezésével, a szerelők csak kitolták az új kocsit a boxutcába, és lehetett fényképezni.

Jelentős változás a gárdánál, hogy idén a harmadik RBR-szezonját kezdő David Coulthard csapattársa a Williamstől érkezett Mark Webber lesz, illetve, hogy a tavalyi Ferrari-motor helyett idén Renault hajtja az autójukat. Ugyanaz a modell, ami a francia csapat gyári autóit is hajtja: a szállító ígéri, semmi különbség nem lesz az erőművek között.

A tesztelői feladatokat 2007-ben Michael Ammermueller és Robert Doornbos végzik, utóbbi az istálló harmadik pilótája.