Megváltoztatja a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) a Forma-1-es autók fenéklemezének ellenőrzését, miután felmerült, a Ferrari és a BMW Ausztráliában kijátszotta az alkatrészre vonatkozó előírásokat - értesült az autosport.com.
A McLarennek tűnt föl
A melbourne-i nyitófutam után a McLaren-Mercedes jelezte a szövetségnek, szerinte a Ferrari olyan rugós szerkezetet használ, ami a technikai vizsgálatánál nem, a pályán, menet közben, nagyobb erőhatásnál viszont engedi a lemez meghajlását, az öt milliméteres tűréshatáron túl is. Így az egyenesekben kocsira ható leszorító erő és a gép légellenállása kisebb, vagyis az nagyobb sebesség elérésére képes.
A McLaren-mérnökök az olasz istálló boxában vették észre az autó alján lévő szokatlan szerkezetet, ami, ha valóban úgy működik, amint feltételezik, az egyenesekben hagyja felemelkedni a kocsi aljának elejét. Az öt millliméteren kívül szabályellenes a rugó is, mert mozgó alkatrésznek számít.
'Ha a Ferrari győz, ez van'
Az FIA hidraulikus rendszerrel ellenőrzi, mennyire hajlik az autók alja. A következő, Malajziai Nagydíjtól kezdve módosítják módszerüket, hogy a Ferrariéhoz és a BMW-éhez hasonló próbálkozásokat kiszűrjék.
"Mindig ez van, ha a Ferrari győz, azonnal panaszkodnak a többiek" - nyilatkozta az első versenyen a Ferrari szóvivője. Pilótájuk, Kimi Raikkönen fölényesen nyerte a GP-t, de ha az ellenfelek sejtése bebizonyosodik, az istálló előnye csökkenni fog.
Malajziában derülhet ki az igazság
Szakértők szerint viszont az is elképzelhető, az autó alja menetközben nem föl, hanem kis mértékben leereszkedik, a kanyarokban így biztosít előnyt, azaz a Ferrari teljesítményét nem fogja befolyásolni az új ellenőrzés. Ez kevésbé valószínű, de a hatás csak a versenyhétvégén derül ki. Bárhogy is változik a Ferrari és a BMW teljesítménye az első GP-hez képest, akkor elért eredményük nincs veszélyben, visszamenőleg nem fogják megbüntetni egyiket sem.