További Forma-1 cikkek
- A Katari Nagydíj időmérőjén megint előjött a zseni Max Verstappenből
- Az utolsó métereken adta át a győzelmet Norris a katari sprintversenyen
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
Tovább szigorítja a Forma-1-es autók technikai ellenőrzését az FIA, miután a maláj és a bahreini futamon felmerült, néhány istálló még mindig használta a szabályellenes hajlékony fenéklemezt.
A McLaren jelzett
A McLaren-Mercedes jelzésére az idénynyitó Ausztrál GP után kezdett vizsgálódni a szövetség. Az angol team levelében utalt rá, bizonyos csapatok az előírásokkal ellentétes alvázszerkezetet alkalmaznak, ami az FIA terheléses vizsgálatának ellenáll, menet közben viszont felhajlik, nagyobb végsebességet és kanyastabilitást engedélyezve a kocsinak.
A Ferrari aljával valami nem stimmel (fotó: AFP)
A pletykák szerint a Ferrari és a BMW biztosan ilyen elemmel futott Melbourne-ben, de fölmerült, mások is bevethették, így az FIA a második és a harmadik versenyen jobban figyelt a hajlékony alváz kiszűrésére.
A csapatok ügyesebbek
A szervezet szakemberei viszont arra a következtetésre jutottak, hogy bizonyos istállók a két utóbbi futamon sem változtattak kocsijaikon, szabálytalan géppel indultak, az ellenőrzést kijátszva.
"A Malajziai és Bahreini GP-t követő aprólékos vizsgálataink után kiderült, néhány csapat megpróbál aerodinamikai előnyhöz jutni hajlékony és/vagy nem sík elemek alkalmazásával. Azzal indokolják, hogy az alváz eleje sérülhet, amikor hozzáér a talajhoz, aminek van is alapja, de az ilyen tervezésű elemek szabályellenesek. Ha el akarják kerülni a rongálódást, meg kell oldaniuk, hogy ritkábban érjen le a kocsi alja" - idézett az autosport.com Charlie Whiting FIA-technikai ellenőr csapatokhoz írt leveléből.
Ferrari, McLaren, BMW az élen
A következő, május 13-i, Spanyol GP-től kezdve az ellenőrzésnél négyszer akkora terhelésnek teszik ki a kocsik alját, mint eddig, de az allemeznek nem szabad deformálódnia a megengedett öt miliméteres tűréshatárnál jobban.
Az autosport.com nem tud róla, melyik istállók vetették be a szigorítást követően is a tiltott alkatrészeket, és azt sem, mennyiben kell áttervezni autóikat a barcelonai futamra, hogy az új vizsgán átmenjenek.
Malajziában és Bahreinben ugyanaz a két csapat uralta a futamot, mint Ausztráliában: a nyitóviadalt fölényesen nyerő Ferrarit a második GP-n a McLaren követte a dobogó tetején. Bahreinben újra egy Ferrari győzött, de csak másodpercekkel megelőzve egy McLarent. A dobogón csak mclarenes és ferraris versenyzők álltak idén, mögöttük rendre Nick Heidfeld BMW-je végzett. A német háromszor negyedik lett, kétszer az egyik Ferrarit, egyszer egy McLarent előzött meg.