Szórakoztatóbb évre számít idén a Forma-1-ben Kimi Raikkönen, mert új autójában nem lesz kipörgésgátló. A Ferrari F2008-as modelljét vasárnap mutatták be Maranellóban: külsőre sok újdonság nem látható a gépen, a legnagyobb változás az immár egységes elektronikai rendszer, a sebességváltó és a módosított kerékfelfüggesztés.
"A kipörgésgátló többé nem segít minket, de nekem így mulatságosabb lesz vezetni a kocsit. Szerintem könnyebben lehet majd előzni, mert a pilóták többet hibáznak" - nyilatkozta Raikkönen.
A eszközök hiánya miatt néhány versenyző, köztük a másik ferraris, Felipe Massa aggódik, hiszen az autót nehezebb a pályán tartani, főleg esőben.
Raikkönen nem izgul: "Az F1 veszélyes, ha van kipörgésgátló, ha nincs. Ha túl kockázatosnak tartod, jobb ha elhagyod ezt a sorozatot. Rizikósabb lesz idén, jobban oda kell figyelni".
A finn viszont vasárnap még nem végleges 2008-as autója mellett pózolhatott, Aldo Costa technikai igazgató elárulta, a hétfői első tesztnaptól kezdve az átalakításán dolgoznak, és a március 16-i nyitófutamra megváltozik.
"A kocsit továbbfejlesztjük, az első futamra minden aerodinamikai elemet módosítunk. Az első és a hátsó szárny teljesen új lesz, jelenleg még a tavalyihoz hasonló van a gépen."
Mivel elődje, az F2007 jó konstrukciónak bizonyult, megnyerte mindkét világbajnokságot, nem kellett drasztikusan átalakítani. Más az oldaldobozok formája, az orr íve, a biztonsági előírások miatt a pióta fejénél magasabb a cockpit fala, de a lényeg a kasztni alatt és a futómú átépítésében van: tavaly Monacóban, Kanadában, a Hungaroringen és Monzában a McLaren sokkal jobb volt az olaszoknál, akik emiatt főleg ezeket a pályákat figyelembe véve változtattak a gépen.
Az F2008-at Raikkönen hétfőn délelőtt már ki is próbálta az istálló házi pályáján, Fioranóban. Néhányszáz néző követte a kerítéseken kívülről, a teszt valószínűleg késő délutánig folytatódik.