További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Nem gondol a győzelemre az elrontott időmérő után Kimi Raikkönen. A Ferrari pilótájának autójában a tréning elején megszűnt a benzinnyomás, lelassult, és mivel külső segítség nélkül nem érte el a boxutcát, nem folytathatta a körözést.
"Csalódott vagyok, de az ilyesmi megtörténhet. Most már csak néhány pont maradhat nekünk, mindenképp szereznünk kell, amennyit lehet. Nem a legjobb szezonkezdet, az biztos, de a lényeg, hogy valamit azért kihozzunk a helyzetből" - nyilatkozta a finn az autosport.com-nak.
A világbajnoknak nem volt szerencséje, ha csak néhány tíz méterrel később áll le a kocsija, szerelői érte mehettek volna, hogy betolják, ám így a pályamunkásoknak kellett beavatkozniuk. Persze az sem valószínű, hogy rövid idő alatt rendbe tudták volna hozni a hibát.
Raikkönen csak tizenötödikként rajtolhat, ám egyet így is előre lépett, mert a kilencedikként végzett Timo Glockot előbb váltócsere, majd feltartás miatt büntették öt-öt pozíciónyi hátrasorolással. A tizenkilencedik kockára esett vissza.
Semmi gondja nem volt Lewis Hamiltonnak, aki F-1-karrierje hetedik pole pozícióját szerezte. Mint a sajtótájékoztatón mondta, talán a kevesebb elektronikának is köszönhetően.
"Lehetek még jobb, ebben biztos vagyok. Az első hely remek, de mindig van hová fejlődni. Élvezem az új szabályokat, a kipörgésgátló hiánya kihozza a legjobbat a pilótákból. A maximumot kell nyújtanod, de az érzés nagyszerű."
Hasonló a mellőle rajtoló Robert Kubica helyzete, aki megmondta, jobban érzi az autót a kipörgésgátló nélkül. Először indulhat az első sorból, és ha nem megy le a fűre az egyik leggyorsabb kanyarban, talán Hamilton pozíciójában lenne.
Ő biztos ebben: "A hibámmal többet veszítettem két tizednél. Kockáztattunk, nem jött be, de a kipörgésgátló nélkül stabilabb az autó fékezés közben. Most derült ki, hogy tavaly emiatt hátrányban voltunk kissé. De már nincs, úgyhogy jó passzban vagyunk".
Főnöke, a BMW feje, Mario Theissen úgy gondolja, ha nincs Kubica pici hibája, az élen lennének. Ki is jelentette, vasárnap nem a dobogós hely, hanem a futam megnyerése a céljuk.