További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Féltávnál értékelni akartuk a Forma-1-es szezont, a versenyeket, a látványt, az izgalmat, okoskodni akartunk az esélyekről, ki nyerhet itt, ki győzhet ott, és legfőképp, hogy ki lesz a világbajnok.
Aztán ránéztünk a vb állására: Hamilton 48 pont, Massa 48 pont, Raikkönen 48 pont, Kubica 46 pont. Azaz a jósolgatás felesleges, bárki nyerhet bárhol, bármelyikük lehet világbajnok.
Fél év alatt semmivel sem kerültünk közelebb a megfejtéshez, ahhoz, hogy ki örül a legvégén, ezért inkább megnéztük, hogyan nem kerültek előrébb a pilóták. A pontegyenlőség miatt a vb akár most is kezdődhetne, mindenki nulláról indul akkor is, ha kilenc nagydíj már mögötte van.
A legjobb tízet értékeljük, kiosztjuk a félévi értesítőt.
1. Lewis Hamilton (48 p.)
Vezeti a pontversenyt, mégsem kaphat ötöst. Remek győzelem Ausztráliában, visszaesés Európában, szép siker Monacóban, ostobaság Kanadában, totális kudarc Franciaországban, zseniális győzelem Silverstone-ban. A legmagasabb szintű profi teljesítményekből képes visszaesni a legamatőrebb hibákba, szép előnnyel vezethetne, ha képes lenne megállni a pirosnál. Valószínűleg Sir Jackie Stewartnak van igaza: 23 esztendősen, másodévesként még tapasztalatlan. Ha képes gyorsan felnőni, bajnok lehet. Érdemjegy: 4.
2. Felipe Massa (48)
Nagyjából, mint Hamilton, ha a klasszis megmozdulásokat és a dilettáns hibákat nézzük. Két kiesés az első futamon, azóta három győzelem, a szokásos bahreini és a török, legutóbb, Franciaországban már a szerencse is mellé állt. Utána váratlan összeomlás Silverstone-ban, öt megpördülés, két kör hátrány, 13. hely. Így is partiban van világbajnok csapattársával, sőt több futamot nyert nála. Ha helyrerázódik és kiegyensúlyozott lesz, összejöhet a cím. Jegy: 4.
3. Kimi Raikkönen (48)
Két legnagyobb vb-ellenfeléhez hasonló hibák, teljes kihagyás Ausztráliában és Monacóban. Két győzelem, de április vége óta semmi, a Francia GP-n a szerencse is elpártolt tőle, sőt már korábban, amikor Kanadában Hamilton kiütötte. Az utóbbi két hónapban mclarenes önmagára emlékeztet, ha remekül vezet, akkor sem tud nyerni. Neki is állna a jó osztályzat, de világbajnoki címe miatt magasabbak az elvárások, így csak közepest kap. Ebből persze még ötös is lehet év végére. Jegy: 3.
4. Robert Kubica (46)
Senki nem számított rá, senki nem várta, hogy címközelben lesz féltávnál, hogy közben vezet is egy ideig, sőt nyer egy futamot. A motorfék és a kipörgésgátló betiltása mintha életre keltette volna, de legalábbis kihozta belőle azt a plusz tehetséget, amire az új szabályok miatt szükség van. Szinte eltüntette csapattársát, Nick Heidfeldet, és ha a Brit GP-n nem csúszik ki, csillagos ötöst érdemelne. Így 4,5-re rontott, de kerekítsünk fölfelé. Jegy: 5.
5. Nick Heidfeld (36)
Félévét meghatározta Kubica feltörése, képtelen volt megállítani a lengyel tehetséget, egyértelműen háttérbe szorult mögötte a BMW-nél. Nem nyert futamot, nemcsak idén, még soha, de a dobogós helyeket gyűjti, ezért akár ő is esélyes lehet a világbajnoki címre. Sansza a felzárkózásra a következő futamon jöhet el, Németországban, ahol csapata is otthon lesz, és ő is. Jegy 3.
6. Heikki Kovalainen (24)
Néhány fellángoláson és a silverstone-i pole pozíción kívül semmi, dobogó is alig. Mindössze egyszer végzett az első háromban, még a szezon elején, Malajziában. Kétségtelen, Lewis Hamilton csapattársának lenni a McLarennél nem könnyű, de ennél azért többre számítottunk tőle. Ron Dennis csapatfőnök szerint eljön az ideje, de addig marad az, aminek szerződtették: tökéletes másodpilótának az angol mögött. Jegy: 3.
7. Jarno Trulli (20)
Meglepetés, bár közel sem akkora, mint Kubica. Hasonlít a lengyelhez abban, hogy őt is a kipörgésgátló betiltása ébresztette. Leírták a szezon elején, de visszatért, Franciaországban remek harmadik helyet szerzett a még mindig csak közepes Toyotának. Újra élvezi a Forma-1-et, ez látszik is. Jegy: 4.
8. Mark Webber (18)
A Red Bullal néha zseniális, de összességében lúzer. Öt pontszerző hely zsinórban, a Brit GP-n szenzációs vezetéssel a második rajthelyet csípi el az időmérőn, de az ötödik kanyarban már szemben áll a forgalommal, fújhatja a versenyét. A hétvégi eset pontosan jellemzi őt és eddigi szezonját, de mivel a csapatától sokat nem vártak, benne meg ennél több van, ösztönzésképp megajánljuk a közepest. Jegy: 4.
9. Fernando Alonso (13)
Az a tanuló, akinek már megvan a nyelvvizsgája, de időkitöltőként bejár az órákra a társaság miatt. Alonsónak valószínűleg már ferraris szerződése van 2010-re, addig el kell ütnie az időt valahogy. A Renault idei kocsija is maximum önszórakoztatásra jó, és az sem segíti, hogy főnökei dilettáns módjára szúrják el a versenyeit, előbb Kanadát, majd Silverstone-t. Még ezzel a gyenge kocsival is az első sorból indult Barcelonában, harmadikként Franciaországban. Az esőben legutóbb csodásan ment, de valószínűleg jobban élvezte a Real Madrid bajnoki-, a spanyol válogatott Eb- és Rafa Nadal Wimbledon-győzelmét. Motiváció nélkül is klasszis. Jegy: 4.
10. Rubens Barrichello (11)
Megdöntötte Riccardo Patrese GP-indulási rekordját, rátalált korábbi főnökére, Ross Brawnra, és Silverstone-ban újra dobogóra került, annak ellenére, hogy már csak levezet a Hondánál. Ha jól aládolgoznak, még mindig képes fölvillantani tehetségét, a harmadik hely abszolút meglepetés tőle és a Hondától is. Jegy: 4.
Mi tehát nem mertünk tippelni a fent részletezett okok miatt, viszont értesítőink kiosztása után, kilenc nagydíjjal a vége előtt azt kérjük önöktől, merjék megmondani, ki lesz a világbajnok az öt legesélyesebb klasszis közül: Hamilton, de akár a jelenleg csupán ötödik Heidfeld is befuthat.