Minardiból Rosso, Baumgartnerből Vettel
További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
Húsz évig szerepelt a Forma-1-ben a Minardi istálló, ami úgy vált kultcsapattá, hogy soha nem szerzett dobogós helyet vagy első rajtkockát, pontot is alig. Giancarlo Minardi 1979-ben alapította a gárdát, 1985-ben nevezte először a Forma-1-be. Pilótáinak 345 futamon 38 pontot sikerült összekaparniuk, legjobb eredményük a 4. hely lett.
Az utolsó tulajdonos, Paul Stoddart 2005 szeptemberében adta el részét a Red Bull-gyártó milliárdos Dietrich Mateschitznek és az exversenyző Gerhard Bergernek, akik a nevét Scuderia Toro Rossóra változtatták, ami olaszul Vörös Bikát jelent. Nem egész három szezon alatt már 36 pontnál járnak, igaz, a pontszámítás más, mint a 80-as 90-es években volt. A múlt hétvége óta Sebastian Vettellel pole pozíciójuk és futamgyőzelmük is van.
Meglepő, de első soros indulása akadt már a Minardinak is, Pierluigi Martini az 1990-es Amerikai Nagydíjon másodikként rajtolt, és előtte 1989-ben vezetett is a Portugál GP-n.
A három évvel ezelőtti váltás után a gárda legfelsőbb vezetése változott, az alkalmazottak ugyanazok maradtak. Úgy tűnik, a hagyományok is, a Minardi olyan tehetségeket indított el a Forma-1-be, mint Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Alessandro Nannini és későbbi legnagyobb klasszisuk, Fernando Alonso. Mindannyian nyertek futamot az F-1-ben, Alex Zanardi és Cristian Fittipaldi pedig az amerikai Cart-sorozatban futott be. Alonso kétszeres F1-, Zanardi kétszeres Cart-bajnok lett, most pedig van Vettel.
Az egyik utolsó Minardi-versenyző volt Baumgartner Zsolt, aki 2004-ben végigvezette a világbajnokságot az olaszokkal, és egy pontot szerzett, Indianapolisban 8. lett.
Ami leginkább változott 2006-tól: a költségvetés és az arculat. Mateschitz és Berger sokat nem fektetnek be, de meg tudnak venni egy Ferrari-motort, ami nélkül Vettel sosem nyerhetett volna Monzában. A paddockban a Toro Rosso épülete a legnagyobb, bár közösen használják az anyaistálló Red Bull Racinggel.
Az autójukat is az RBR-től kapják, a sokszoros bajnok Adrian Newey tervezte. Az STR3 valójában ugyanaz, mint az RB4, mégis gyorsabb: Ferrari-motorja sokkal jobb, mint a Renault és olyan tehetség fejleszti, mint Vettel. Fernando Alonso szerint jelenleg csak a McLaren és a Ferrari veri őket, a harmadik legerősebb gép az övék.
Minden idők legfiatalabb futamgyőztese és pole-indulója valószínűleg nem is örül annyira, hogy jövőre a Red Bull-nál kell versenyeznie. Egy szezont még szívesen eltöltene a kistestvérnél, de többet nem: 2010-ben végleg eltűnhet a Toro Rosso is, mert a szabályok szerint akkortól nem vehetnek autót másik teamtől, maguknak kell fejleszteniük a kasztnit, ami rengeteg pénzbe kerül.
Mateschitz emiatt jelenleg árulja a TR-t, a sikerek miatt valószínű, még egy évig megtartaná, ám abból üzletileg nem jönne ki jól. A vevő 2009-re érkezhet, ami újabb névváltozást jelentene, de az is elképzelhető, még egy bő évig marad minden, aztán végleg eltűnik a Toro Rosso, ezzel a Minardi is a Forma-1-ből.