Visszaszereli autóiba a KERS-t a Ferrari és a Renault, a McLaren meg a BMW továbbra is a 82 extra lóerőt biztosító rendszerrel fut a hétvégi, Bahreini Nagydíjon.
Az olaszok Kínában kivették, minden eddiginél nagyobbat égtek nélküle, a pilóták beszóltak miatta, de nem csak emiatt használják újra: a sivatagi pályán szinte tökéletesen ki lehet használni az előnyeit.
Bahreinben négy hosszú egyenes is van, mindre lassú kanyarból kell gyorsítani. A KERS nagyjából 6 és fél másodpercen keresztül használható fordulónként, ami arányosan elosztható az egyenesekhez.
A gépek egyensúlya kevésbé jó, mint a KERS nélküli Brawné, Williamsé, Toyotáé vagy a Red Bullé, de a plusz erő a több száz méter végére kiegyenlítheti a hátrányt.
Különösen fontos lesz a Ferrarinak és a BMW-nek, mert ők még nem készültek el új diffúzorukkal, míg a McLaren és a Renault már Sanghajban bevetett egy átmeneti megoldást.
Raikkönenéknek főleg, mert ettől és az első európai spanyol futamtól függ az egész évük: ha újra buknak, feladják a szezont, befejezik az F60-as gép fejlesztését, és a 2010-esre koncentrálnak.
A Bahreini GP pénteken a szabadedzésekkel indul, az enyhe időeltérés miatt az Európában szokásos időpontokban kezdődnek a tréningek. Az időmérő szombat délután egy órakor, a futam másnap kettőkor indul.