További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Egyre biztosabb, hogy jövőre Fernando Alonso a Ferrarihoz szerződik, a hétvégén a McLaren-főnök megerősítette, már csak a bejelentés időpontja kérdéses. Csapata erre vár, akkor kezdi keresni Lewis Hamilton következő társát.
Martin Whitmarsh az autosport.com-nak elmondta, Heikki Kovalainen időmérőn jó, de futamon nem elég gyors, ha a következő nagydíjakon nem bizonyít, mást hoznak a helyére. Szerződése a szezon végén lejár, így a váltás zökkenőmentes lehet.
Kérdés viszont, mi köze Alonsónak ahhoz, hogy ki lesz a McLaren következő versenyzője? Már jelenleg is szabad Robert Kubica, mert istállója, a BMW kiszáll az F1-ből, a williamses Nico Rosberg megállapodása kifut a Williamsnél, távozni szeretne, a Force Indiától Adrian Sutil bármikor elhozható, ha Hamilton mellé tehetséges, feltörekvő pilótát akarnak.
A BBC szakírója, Andrew Benson nem véletlenül feltételezi, a McLaren az egyik ferrarisra várhat: Alonso érkezésével Felipe Massának vagy Kimi Raikkönennek mennie kell.
Állítólag az Olasz Nagydíjra, szeptember közepére tervezik Alonso bejelentését, de az elképzeléseket megkavarta Massa sérülése. A spanyol as.com szerint a világbajnok gárda gondban van, mert a brazil ugyan remekül gyógyul és optimista, de mi van, ha mégsem lesz ugyanolyan jó, mint balesete előtt volt?
Meg kell várni, míg visszatér, amire a jelenlegi legoptimistább kilátások szerint október közepén, a brazil futamon van esély. Persze ezt orvos nem erősítette meg, Massa nyilatkozta, akkorra célozta meg, hogy visszajön.
Amíg kórházban volt, a Ferrari-csapatfőnök Stefano Domenicali azt mondta, az autó az övé, bármikor épüljön föl, valószínű, őt akarják megtartani Alonso mellé, de a dolog bonyolódott.
Benson úgy gondolja, a McLaren azért nem hajt rá a szabad fiatalokra, mert Kimi Raikkönent szeretné visszacsábítani. A finn 2001 és 2006 között indult a McLarennél, rengetegszer győzött, de mivel nem lett világbajnok és megelégelte Ron Dennis csapatfőnök szigorát, továbbállt a Ferrarihoz. Ott azonnal behúzta a címet, ám tavaly balszerencsés szezonja volt, idén meg nem kapott kocsit az ismétléshez.
A McLarentől azóta Dennis távozott, a nyitottabb és lazább Whitmarsh vette át a helyét, akivel semmi baja, sőt, kifejezetten jóban voltak. Az istállót részben birtokló Mansur Ojjehvel még mindig kitűnő a viszonya, a TAG-tulajdonos első számú reklámarca annak ellenére Raikkönen maradt, hogy a legnagyobb riválishoz ment át.
Benson szerint Raikkönent nem lenne hülyeség visszavinni, mert Kubicával és Rosberggel ellentétben kevésbé becsvágyó, egyáltalán nem követelőző, nem beszél sokat, csak teszi a dolgát, bárki is legyen a társa. Massa hiába lett tavaly vb-2. és nyert háromszor annyi futamot, nem tudta háttérbe szorítani, amíg idén egészséges volt a brazil, partiban voltak.
Norbert Haug, a McLaren-motorszállító Mercedes sportigazgatója viszont ellentétesen beszélt, állítja, a McLaren igen is tárgyal a Kovalainen-utódokkal, pontosabban azt mondta, ”igen, tárgyalunk, én tárgyalok”. Régóta nem titok, a Mercedes német versenyzőt akar, és a finn származású, de német színekben induló Nico Rosberget szeretné.
Az ő megszerzése sima lehetne, de Whitmarsh vagy valaki más a McLaren-vezetőség, illetve a tulajdonosok közül nem akarja őt minden áron, sőt, valószínűleg mást szeretne, hiszen Rosberggel azonnal meg lehetne állapodni.
Valószínűtlenebb, de azért érdemes felvetni: mi van, ha Whitmarsh Felipe Massát nézte ki? A brazil Lewis Hamilton legjobb haverja az összes pilóta közül, ha százszázalékos lesz, hihetlenül gyors és – Raikkönenhez hasonlóan – soha nem reklamál, főleg nem újságírók előtt.
Ami biztos, a pilótapiac már mozog, Kovalainen nagyon izgulhat, mert végül is Valenciában sem javult, Kubica és Rosberg menni fog, csak az a kérdés, hova, és a Raikkönen-Massa-párosból is lép valaki.
A két jelenlegi élcsapat közül a Red Bull biztosan nem változtat, marad Sebastian Vettel és Mark Webber, a Brawn GP nagyon sanszos, hogy megtartja Jenson Buttont és Rubens Barrichellót.
A Toyota, a Williams, a Force India, a Toro Rosso, a három-négy újonc istálló, de valójában a Renault sem igazán érdekelhet menő pilótát, így valójában a szabadok közül kiemelkedően legjobb autóért, a McLarenért harcolnak az esélyesek.