”Többet érne a rali-vb, mint az F1-es világbajnokságom. Még csak most kezdem, érzem, hogy milyen hosszú út lenne eljutni addig. Mindenképp ez az eddigi legnagyobb kihívásom, mindent a nulláról kell megtanulnom. De kell ez a harc, meg kell ismernem a kocsit, a ralikat, a navigátoromat, mindent, már nagyon várom” – adta első interjúját ralipilótaként Kimi Raikkönen.
A volt Forma-1-es világbajnok munkaadója, a Red Bull magazinjának nyilatkozott, a cég pénzeli azt a Citroen-csapatot is, amivel idén a vb-n indul. Kilenc szezon után hagyja ott az F1-et, lehet, hogy átmenetileg, lehet, hogy nem, de 2010-ben célja, hogy a legjobb ralisok közé kerüljön.
”Ahhoz, hogy kiderüljön, mit tudsz, élesben kell kipróbálnod magad. Az első néhány futam kemény lesz, amíg nem látom, mennyire gyorsak a többiek, nem is várok semmit magamtól. Az biztos, hogy az első néggyel nem birom a tempót.”
Tavaly S2000-es FIAT-tal már indult hazája vb-futamán, de most WRC-vel (World Rally Car) próbálkozhat, azok közül is a legjobbal, egy C4-es Citroennel.
”A WRC gyorsabb és keményebb az S2000-esnél, tízszer jobb vezetni, sokkal erősebb. Emiatt lehet vele kijönni kritikus helyzetekből, amikor a nem turbós FIAT keresztbe áll, már nincs mit tenni” – elemezte a különbséget Raikkönen.
Állítja, a Forma-1-ből a körülmények üldözték el: ”Újra kezdem felfedezni a fiatal Kimit. Az F1-ben a politika háttérbe szorítja az érdekes dolgokat, a raliban jobb a hangulat, jóval kevesebb a politika, arról szól, hogyan vezetnek a pilóták”.
Január végén mutatkozik be új autójával a lappföldi Arctic Ralin, a világbajnokság február közepén kezdődik Svédországban.