Már kopizza a Red Bull a Merci új fegyverét
Ötletes hátsó szárnyat használt a Mercedes az Ausztrál GP pénteki szabadedzésein, az állítható hátsó szárnyat (DRS) a két éve kitalált F-csatornás megoldással kötötte össze. A légterelő két nagy oldalsó eleme üreges, mint ahogy a felső nagy pillér is. Amikor a DRS zárva van, az üreg nyílása, egy lyuk is zárva van, de amint Schumacherék felnyitják a DRS-t, a lyuk szabaddá válik, és az oldalpanelba ömlik a levegő. Onnét a kis csatornán jut el a keresztelembe, aminek nyílásain aztán átáramlik - így a hátsó szárny még jobban le van szorítva, és ez nagyobb végsebességet eredményez. A trükkről az első képet az Autosport mutatta be, itt.
"Van egy érdekes rendszer az autón, ami egyáltalán nem komplikált, úgyhogy biztos vagyok benne, a többiek figyelik, és eldönthetik, szükségük van-e rá vagy sem. Nem olyan kaliberű a dolog, mint a dupla diffúzorunk vagy a befújt diffúzorok voltak az utóbbi években, de egyértelműen hasznos, ezért csináltuk meg. Teljesítményben nem jelent masszív előnyt, ám azt nem fogom elárulni, hogyan működik" - nyilatkozta az Autosportnak Ross Brawn csapatfőnök.
A Red Bullt irányító Chris Horner elismerte, ők már elkezdték lemásolni a szárnyat, mert mindenképp megéri.
A W03-as Mercedesnek ráadásul az első szárnyában is lehet valamilyen hasonlóan ötletes csatornarendszer, de erről még nem tudni, hogyan működik.