A Renault-t kóstolgatja a Mercedes

2012.03.23. 09:37

Hangfelvételekkel ment a FIA-képviselőkhöz pénteken a Mercedes azt állítva, a Renault trükközik a motorbeállítással, és fékezéskor a megengedett négy helyett öt hengert kapcsol le. A szövetség meghallgatta az anyagot, majd elutasította a vádat.

A Mercedes-igazgató Norbert Haug állítja, ez nem bepróbálkozás, amiért a Renault-motoros Red Bull és Lotus be akarta tiltatni a hátsó szárnyukat, csupán puszta kíváncsiság, meg akarják tudni, hogy mit szabad, és mit nem.

Ross Brawn Mercedes-csapatfőnök már a hét elején pedzegette, a két rivális leginkább azért utazik a hátsó szárnyukra, hogy saját trükkjeiről elterelje a figyelmet. A csapatfőnök pontosan arról beszélt már akkor, ami miatt most támadtak: a motorelektronika beállítása a betiltott befújt diffúzorral kapcsolatos, amit Brawn szerint az RBR még mindig használ.

A Mercedes bejelentése négy csapat nyolc autóját érinti, az RBR-en és a Lotuson kívül a Williams és a Caterham is Renault-motorokat használ.

"Szerintem ez normális Forma-1-es lépés, amikor olyat érzel, amit nem értesz, tisztáztatni akarod a helyzetet. Megértem azokat, akik a hátsó szárnyunkról akarnak tudni, és mi nem is fenyegetőzünk feljelentéssel, csak tudni akarjuk, mi folyik körülöttünk" - nyilatkozta az Autosportnak sokatmondóan Haug.

A Red Bull és a Lotus Ausztráliában még az óvást sem zárta ki a Merci-szárny miatt, ám Malajzia előtt a FIA újra szabályosnak nyilvánította a rendszert.

"A költségvetést is érinti a kérdés, az egységestől eltérő motorbeállítást alkalmazni tilos, bár én nem hiszem, hogy ez történne. Azt viszont tudjuk, hogy ilyen hatást más módon is el lehet érni, és az nem tesz túl jót a motor élettartamának - folytatta rejtélyesen Haug. - Nem csinálunk olyat, ami nem javítana a köridőnkön, tehát ha meg kell tennünk, akkor meg kell tennünk. Csupán tudni akartuk, hogy mindez megengedett-e, és ha nem kérdezősködsz, akkor nem végzed rendesen a munkád. Nem illegalitással gyanúsítunk, tisztázni akartunk. Nyitott és egyenes vagyok ezügyben."

Brawn konkrétan nem mondta ki, de a téli tesztek óta a Red Bull, a McLaren és a Sauber autója gyanús, ezek a csapatok olyan - szabályosnak minősített - kipufogórendszert használnak, ami a már tiltott befújt diffúzor hatásait tükrözi: olyan szögben és módon van kivezetve a kipufogó, hogy a kiömlő gázok a kocsi hátuljánál növeljék a leszorító erőt, ezzel nagyobb kanyarsebességet biztosítva