A Forma-1-es motorokba épített automatikus lefulladásgátló okozhatta Maria de Villota balesetét, állítja a Racecar Engineering (RE) című újság.
A lap szerint az történhetett, hogy a lépésben haladó autót egyesben hagyta a pilótanő, miközben csak gurult a depó felé, és a fordulatszám annyira lecsökkent, hogy a rendszer működésbe lépett, és az aktuális fordulat 50 százalékával megemelte azt. A tapasztalatlan versenyző erre nem számított, a gép megugrott, és a szállítókamion lehajtott rámpájának ütközött.
A bukást spanyol újságok rekonstruálták, az alapján is ésszerűnek tűnik az RE feltételezése.
A karambol alacsony, 40 km/h-nál nem sokkal gyorsabb sebességnél történt, ám az éles rámpa épp de Villota sisakját találta telibe, és átütötte azt. A 32 éves spanyol elvesztette jobb szemét, koponyája betört, arca is megsérült, egy éjjelen át műtötték keddről szerdára virradóra. Állapota továbbra is kritikus, de stabil, egy Cambridge melletti kórházban ápolják.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.