1 jó hely maradt a Forma-1-ben

2012.10.18. 12:26 Módosítva: 2012.10.18. 12:27

Felipe Massa keddi megerősítésével elkeltek a legjobb állások az F1-ben jövőre. A brazil marad a Ferrarinál Fernando Alonso mellett, a McLaren már korábban véglegesítette Jenson Button mellé Sergio Perezt a Saubertől. A Red Bullnál négy hónapja kiderült, hogy jövőre is a Vettel-Webber-kettőssel indulnak, míg a Mercedes Lewis Hamiltont viszi Nico Rosberg mellé, Schumacher visszavonul. A Lotus még hivatalosan nem közölte, de Kimi Raikkönen és Romain Grosjean helye is szilárd.

A második vonalban a Sauber hamarosan bejelenti, hogy szerződtette Nico Hülkenberget a Force Indiától, és szinte biztosan előlépteti Esteban Gutierrezt tesztpilótai állásából. A Williamsnél marad Pastor Maldonado, ám Bruno Senna helyett itt is a tesztelő léphet előre, Valtteri Bottas.

A Force Indiánál Paul di Resta ülése fix, kérdés, ki lesz a csapattársa. Jelentkező rengeteg van, például Kamui Kobajasi, aki kimarad a Saubertől, mert nem tud szponzorpénzt fizetni nekik. Ide jöhet valamelyik visszatérő is: Jaime Alguersuari favorit, Sebastien Buemi esélyes, és bár egy éve Adrian Sutilt épp innét rúgták ki, az ő érkezése sem lehetetlen. És akkor ott van még eddigi tesztpilótájuk, Jules Bianchi is. Ez az utolsó versenyképes hely, idén a Force India kiegyensúlyozottan pontszerző. Remek lehetőség, hacsak az istállót is el nem érik az indiai tulajdonos anyagi gondjai.

A 2013-as F1-es pilótafelállások

Red Bull – Vettel & Webber
McLaren – Button & Perez
Lotus – Raikkönen &  Grosjean
Ferrari – Alonso & Massa
Mercedes- Hamilton & Rosberg
Sauber – Hülkenberg & Gutierrez*
Williams – Maldonado & Bottas*
Force I. – Alguersuari* & Di Resta
T. Rosso – Ricciardo* & Vergne*
Caterham – Kovalainen & Petrov
Marussia – Glock & Chilton*
HRT – De la Rosa & Karthikeyan*

(Csillag jelöli a nem fix pilótákat.)

A Toro Rosso egy éve mindkét versenyzőjét kirúgta, de az újak, Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne sem váltotta meg a világot. Maradhatnak is, mehetnek is, de hogy kivel pótolnák őket, nehéz kitalálni, mert Alguersuarit és Buemit épp innét menesztették, Sutil meg már nem elég fiatal ahhoz, hogy a Red Bull fiókcsapatába kelljen. Talán talán Kobajasinak lehetne ide esélye.

Van még a maradék három kiscsapat, a Caterham, a Marussia és a HRT, ahova vezetni lehet menni, versenyezni kevésbé.

A Caterhamnél Heikki Kovalainen tárgyal a hosszabbításról, Vitali Petrov rubelmilliói jól jönnek jövőre is, változás nem várható. A Marussia megtarja Timo Glockot, Charles Picet az Autosport szerint egy másik feltörekvő fiatalra, Max Chiltonra cseréli a GP2-ből. A Hispaniánál Pedro de la Rosa fix, Narain Karthikeyan helye saját pénzétől és az odapályázó más fizetős pilótákétól függ. De ide azért nincs túljelentkezés.