Csavart egyet Sebastian Vettel orrkúpján az abu-dzabi futamon a szerelő, amikor kicserélte az alkatrészt, majd előkerült egy leleassított kép, amin menet közben látszik, a Red Bull légterelője mintha gumiból lenne, úgy deformálódik kanyarodás közben.
A téma a hétvégi Amerikai GP helyszínén elő is jött, Charlie Whiting FIA-képviselő és technikai ellenőr elmondta, jövőre tovább szigorítják a teszteket ezen a területen. Idén szeptemberben egyszer már keményítettek a vizsgálaton, de a Red Bull - és mindenki más - azon is átment. A lényeg, hogy rugalmas elem nem lehet a kocsin, de a képek szerint mégis van.
"Új teszteket próbáltunk bevezetni, de a szilárdság, illetve annak hiánya probléma, úgyhogy jövőre eggyel tovább lépünk. Amit a legutóbbi futamon a Red Bullon láttunk, az extrém, a szerelő a kameránál fogva csavart egyet a szárnyon, hogy le tudja venni" - idézte az Autosport Whitingot.
A szakember állítja, több istálló is használja ezt a megoldást, csak épp a Red Bullnál tűnt fel. Az idei két futamra már nem szigorítanak, tehát Vettelék és mások autója is szabályos.
"Azt hiszem, ha másik istállónál történt volna hasonló csere, ott is ilyesmit csinálhattak volna. Meggyőződésünk, hogy a Red Bull nem hajlékonyabb, mint bármely más autó azon a ponton, vagyis furcsa látvány volt, amire senki nem számított, mégis elfogadható."
Nem tudni, milyen anyagból lehet az az elem, de biztosan javítja a gép menetteljesítményeit. Ez lehet a zseniális tervező, Adrian Newey legutóbbi találmánya.