A Red Bull sokszor lebukik, a Ferrari soha

2012.12.14. 14:48

Fernando Alonso sürgeti a Ferrarit, hogy kapcsoljon rá a tervezésre, és súrolja úgy a szabályosság határát, mint a Red Bull teszi.

"Jópárszor a többiek a határig mentek, mi meg nem. Azt hiszem, három futam előtt is le kellett cserélniük bizonyos alkatrészeiket, különben nem indulhattak volna. Csakhogy előtte párszor már versenyeztek azokkal" - utalt az Austosportnak a Red Bull monacói és Hungaroring előtti eseteire, amikor változtatniuk kellett a gépükön, mert egy-egy trükkjük lelepleződött. Monacóban a lyukas fenéklemez volt a probléma, a magyar futam előtt az ügyes motorbeállítási szoftverek. Természetesen egyikkel sem azonnal buktak meg, korábbi eredményeiket nem érvénytelenítették, így a húzások, amikkel előnyt szereztek, száz százalékig bejöttek.

A Ferrarinál ilyen nincs, őket a todtos szupercsapat 2008-as széthullása óta nem vádolták semmivel - vagyis mérnökeik nincsenek a topon. A Ferrari autója idén is sokkal gyengébb volt, akár a Red Bull, akár a McLaren, Alonso nem is tagadta, hogy a versenyképtelen kocsi miatt nem lett világbajnok.

"Az F1-ben a trükközés mindig is létezett, nekünk is meg kell találnunk a szabályzat határait. Legálisnak kell maradnunk, de a peremig kell mennünk vagy kiskaput keresnünk, mint mások. Így javíthatnánk a kocsi teljesítményén" - szólította fel a spanyol az istállóját.

 
Alonso versenymérnökével, Andrea Stellával

Mindez persze nem lesz könnyű, jövőre ugyanis olyan szezon következik, amiről a Red Bull szupermérnöke, a zseniális ötleteiről híres Adrian Newey is azt mondta, nehéz bármiben is újat húzni - az előírások semennyire sem változnak, így a szabályrendszer beszűkült, az utóbbi négy évben kvázi mindent kiaknáztak.