Újra a gumikat szidják a menők, Hamilton és Button kritizálta a Pirelli Kínába szállított lágy abroncsait, de Vettel és Rosberg sem elégedett az eddig tapasztaltakkal: a gumi szétmállik az aszfalton.
"A lágy guminál rosszabbat még nem láttam, darabokban hullik le, nagyon kemény a helyzet. Nem erre a pályára való, rossz választásnak tűnik ide. Két kör után mállani kezd" - idézte az autosport.com Hamiltont.
Excsapattársához csatlakozott Button is: "Az előző futamon is panaszkodtunk, de itt még rosszabb. Egy körön sokkal jobban tapad a lágy, teljesen megváltoztatja a kocsit, aztán széthullik elöl-hátul, és másodperceket veszítesz körönként. Nagyon necces, nem hiszem, hogy sokáig használjuk a futamon".
Vettel öt-hat kört is lát a gumiban, persze ő sem elégedett, ám már beletörődött, hogy ez van.
Paul Hembery Pirelli-főnök viszont nem idegeskedik.
"Ha a közepes keverékkel történne ez, akkor izgatna a dolog, így nem. Ez egy időmérőgumi. Ezen kell majd kvalifikálni, mert sokkal gyorsabb, mint a közepes. Csak aztán le kell majd cseréltetni a start után 10 körön belül. A középcsapatoknak nem kell ezzel kezdeniük a futamot, és megpróbálhatnak a közepessel indulni, így előnyhöz jutni a többiek korai kerékcseréje miatt. Néhányan végigmehetnek két kiállással, mások hárommal. Pontosan erre számítottunk" - védte meg cégét.
Az időmérő után az első tíznek azzal kell startolnia, amivel kvalifikált, a többiek viszont szabadon választhatnak gumit.
Ausztráliában hasonló szituáció alakult ki, Kimi Raikkönen annak köszönhetően nyert könnyedén, hogy Lotusával képes volt mindössze két kerékcserével végigmenni, míg a többieknek háromra volt szükségük.