A Pirelli az RBR-nek nem enged, de finomít

2013.04.25. 23:19

Két futamot nyert a négyből idén a Red Bull Vettellel, vezeti a pilóták és a gyártók világbajnokságát is, főnöke, Chris Horner mégis arról panaszkodik, hogy ki nem állhatják az új gumikat.

"Szerintem a gumik még mindig túlságosan ki vannak hegyezve. Négyszer megállni egy futamon, az túl extrém. Bahreinben eltaláltuk a működési periódusokat, de ha nem jön össze ilyen jól, 4-5 kiállásra is kényszerülhetsz, ami rengeteg. Úgy tudom, a többi csapatnak még több problémája van, mint nekünk. A lényeg, hogy a gumik szélsőségesek, és vissza kellene vennünk egy keveset" - sírta el versenyzője vasárnapi győzelme ellenére is.

A Pirelli a héten értekezett a csapatokkal gumiügyben, de tartja magát, és csak épphogy változtat gumijai összetételén a két hét múlva kezdődő Spanyol GP-re.

"Az első négy futam után értékeltük a gumiteljesítményt, és konzultáltunk a csapatokkal, úgy döntöttünk, hogy a Spanyol GP-től kezdve módosítunk a keményen. Két éve ugyanezt tettük, amikor ugyanekkor új kemény gumit készítettünk a szezon további részére" - közölte Paul Hembery Pirelli-főnök.

Azért nyúlnak hozzá, mert a távol-keleti forró időjárással szemben az európai szezonban hűvösebb futamok következnek, Silverstone-ban, a Nürburgringen és Spában nem ritkán egészen hideg van az évszakhoz képest. Attól tartanak, a kemény gumi, aminek meleg kell, hogy elérje az üzemi hőmérsékletét, ezeken a helyeken nem melegedne be, és nem tudnák optimálisan használni.

"Az új kemény gumi sokkal közelebb lesz a 2012-eshez, mint a jelenlegi, és több stratégiai lehetőséget ad a többi keverékkel kiegészülve, amik viszont változatlanok maradnak" - tájékoztatott Hembery.

Azt is elmondta, hogy Barcelonában a közepest és az új keményet, Monacóban a szuperlágyat és a lágyat, míg Kanadában a szuperlágyat és a közepeset kapják meg az istállók. Eszerint ő sehol nem számít háromnál több kerékcserére, sőt, Monacóra csak egyet jósol.

A választásokkal elégedett lehet a Lotus és Kimi Raikkönen is, nekik eddig akkor nem megy, ha a közepesen érdemes kvalifikálni: háromból csak egyszer kell azt használniuk időmérőn a következő futamokon.