Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Pirelli az RBR-nek nem enged, de finomít

2013.04.25. 23:19

Két futamot nyert a négyből idén a Red Bull Vettellel, vezeti a pilóták és a gyártók világbajnokságát is, főnöke, Chris Horner mégis arról panaszkodik, hogy ki nem állhatják az új gumikat.

"Szerintem a gumik még mindig túlságosan ki vannak hegyezve. Négyszer megállni egy futamon, az túl extrém. Bahreinben eltaláltuk a működési periódusokat, de ha nem jön össze ilyen jól, 4-5 kiállásra is kényszerülhetsz, ami rengeteg. Úgy tudom, a többi csapatnak még több problémája van, mint nekünk. A lényeg, hogy a gumik szélsőségesek, és vissza kellene vennünk egy keveset" - sírta el versenyzője vasárnapi győzelme ellenére is.

A Pirelli a héten értekezett a csapatokkal gumiügyben, de tartja magát, és csak épphogy változtat gumijai összetételén a két hét múlva kezdődő Spanyol GP-re.

"Az első négy futam után értékeltük a gumiteljesítményt, és konzultáltunk a csapatokkal, úgy döntöttünk, hogy a Spanyol GP-től kezdve módosítunk a keményen. Két éve ugyanezt tettük, amikor ugyanekkor új kemény gumit készítettünk a szezon további részére" - közölte Paul Hembery Pirelli-főnök.

Azért nyúlnak hozzá, mert a távol-keleti forró időjárással szemben az európai szezonban hűvösebb futamok következnek, Silverstone-ban, a Nürburgringen és Spában nem ritkán egészen hideg van az évszakhoz képest. Attól tartanak, a kemény gumi, aminek meleg kell, hogy elérje az üzemi hőmérsékletét, ezeken a helyeken nem melegedne be, és nem tudnák optimálisan használni.

"Az új kemény gumi sokkal közelebb lesz a 2012-eshez, mint a jelenlegi, és több stratégiai lehetőséget ad a többi keverékkel kiegészülve, amik viszont változatlanok maradnak" - tájékoztatott Hembery.

Azt is elmondta, hogy Barcelonában a közepest és az új keményet, Monacóban a szuperlágyat és a lágyat, míg Kanadában a szuperlágyat és a közepeset kapják meg az istállók. Eszerint ő sehol nem számít háromnál több kerékcserére, sőt, Monacóra csak egyet jósol.

A választásokkal elégedett lehet a Lotus és Kimi Raikkönen is, nekik eddig akkor nem megy, ha a közepesen érdemes kvalifikálni: háromból csak egyszer kell azt használniuk időmérőn a következő futamokon.