További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A Spanyol GP után a Pirelli elgondolkodott, tartósabbra csinálja a gumijait a június végi Brit GP-től kezdve, ugyanis a média és a Red Bull elvárása egyre jobban nyomasztja őket: készítsenek olyan gumit, amivel a leggyorsabbnak tartott autó, az RBR képes nyerni.
Paul Hembery Pirelli-főnök hétfő este kimondta, ha módosítanak, az leginkább Vetteléknek lesz jó, sanszosan megnyernék a vb-t.
A Red Bull ráadásul úgy reklamál, hogy Vettel most is vezeti a világbajnokságot, csak Barcelonában negyedik lett. És már nem is ő panaszkodik - elfogadta, hogy az idei gumi ilyen, ezzel kell boldogulnia -, hanem a Red Bull-tulaj Dietrich Mateschitz. "Nem tudjuk kihozni az autónkból a maximumot, ha azt akarnánk, nyolcszor-tízszer kellene kereket cserélnünk" - akadt ki az üzletember.
Hembery tovább konkretizálta a helyzetet, azt már kijelentette, hogy a Red Bull nyerne, ha változtatnának, majd - szintén hétfőn - azt is hozzá tette, elsikkadna a versenyzés, olyan lenne, mint régen, amikor a rajt után ki is alakult a befutási sorrend. Hangsúlyozta viszont, ők azt teszik, amit az F1-irányítók kérnek.
"Mit akarnak? Két-három kerékcserés futamokat kértek tőlünk. Tudom, hogy néhányuk egy kiállást szeretne, amiben a gumi nem tényező. Végülis visszatérhetünk az unalmas versenyzéshez, oda, amikor a rajtpozíció a versenyhelyezéssel egyezett meg, ha ezt szeretnék. Mondják meg, megcsináljuk! Meglehetősen bizarr a helyzet, mert csak ugyanazt tesszük, mint az előző két évben. Nem értjük, miért izgatja ez annyira a médiát. Furcsa, hogy azt akarják, adjunk a Red Bullnak gumit, amivel megnyerhetik a bajnokságot, ugyanis ez a helyzet. Kristálytiszta, hogy egy istálló profitálna a változásból, ők" - nyilatkozta az Autosportnak hétfőn.
Kedd kora délután aztán már ezt idézte Hemberytől az Autosport: "Nem akartunk négykiállásos futamokat, változtatunk a gumik felépítésén. Összekeverjük a 2013 és a 2011-es, illetve a 2012-es gumik tervezési részleteit, azok nagyon jól működtek. Két-három kiállásos versenyeket akarunk, de nem akarjuk büntetni azokat sem, amik úgy kezdték el tervezni a kocsijukat, hogy az minél inkább kímélje a gumit". Vagyis hivatalos a változtatás, a gumifőnök bejelentette azt is, már Kanadában, jó három hét múlva jönnek az új Pirellik.
Kiemelte viszont, hétfői önmagának ellentmondva, hogy ez nem jelent előnyt a Red Bullnak: "Pár istálló aggódott, hogy a változtatások valamelyik istállónak kedvezni fognak, de nem hisszük, hogy ez így lesz. A Pirelli kedvéért módosítunk, senki máséért. Középutat kell találnunk. Nem akarunk túlreagálni, mert előfordulhat, hogy akkor tényleg segítünk bizonyos csapatokat".
Az autosportos Jonathan Noble persze rákérdezett, a tartósabb gumik tényleg nem fogják segíteni a Red Bullt? Válasz: "Reméljük, nem, de természetesen ez a rizikó mindig benne van" - vagyis Hembery máris ellent mondott az előző mondatának, egyet értve hétfői véleményével, vagyis hogy az RBR lehet a kedvezményezett. És azonnal el is kezdett hárítani: "Az emberek azt fogják mondani, hogy engedtünk a Red Bull nyomásának, de részükről nem volt erős a nyomás. Hogy őszinte legyek, a média sokkal jobban nyomott, mint Christian Horner csapatfőnök".
Hembery feladata ráadásul kettős, valamilyen szinten minden nyomás nélkül változtatniuk kell, mert Barcelonában pénteken Paul di Resta, a futamon Jean-Eric Vergne kapott nagyon furcsa defektet: a gumijukról levált a futófelület egy széles sávban. Ez igazából nem is defekt volt, mert a kerék nem eresztett le, hanem egyszerűen elfoszlott a futófelület, ami nem a keverékkel, hanem a gumi szerkezeti felépítésével van összefüggésben. Ha ezen módosítanak, már az változtat a Pirellik menetteljesítményén, de közel sem olyan mértékben, mintha a keverékekhez nyúlnának hozzá.
Nem véletlen persze, hogy di Resta és Vergne hibáját keddi interjújának csak a legvégén érintette Hembery, a Pirelli sem büszke rá, hogy ilyen fura hiba előfordulhatott.
"Ezek a hibák látványosak voltak, csakhogy a gumi nem engedett le. Ilyet még nem láttunk az F1-ben, nekünk sem tetszett" - mondta ezekről Hembery.
Jövő hétvégére, Monacóra még biztos nem lesz változás, már csak azért sem, mert oda a lágy és a szuperlágy keveréket viszik, amik eddig nem hibásodtak meg. Az új gumik június második hétvégéjére, Kanadára érkeznek.