További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
Átalakult a Forma-1 a radikálisabb Pirelli gumik miatt, állítja a McLaren-igazgató Sam Michael. A menedzser szerint jelenleg nem az abszolút sebesség, hanem az intelligencia és a rutin dönt, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Kínai GP végeredménye.
"Ha megnézik, Kínában az első öt helyen öt világbajnok végzett, és ez nem véletlen. Azt jelenti, az F1 a gondolkodó emberek játszmája lett. A top10 nagyon gyors és tehetséges, ami dönt közöttük, az a tapasztalat, és ahogy kezelnek bizonyos helyzeteket" - nyilatkozta az Autosportnak Michael.
A Kínai GP eredménye, mellette a pilóták GP-futamainak száma
1. Alonso 200 nagydíj
2. Raikkonen 179
3. Hamilton 114
4. Vettel 105
5. Button 232
6. Massa 176
7. Ricciardo 35
8. Di Resta 43
9. Grosjean 30
10. Hulkenberg 42
Kínában Alonso nyert, mögötte Raikkönen, Hamilton, Vettel és Button végzett, a hatodik a szintén nagyon régi F1-es, Massa végzett. Ők bántak a legjobban a különösen gyorsan kopó lágy Pirelli gumival, ami valójában időmérőgumi volt, mert annyira gyorsan elkopott. A futamon különösen spórolni kellett vele, de még a másik, a kemény keverékkel is.
"Az elmúlt 20 évben sprintverseny volt az F1, padlógázzal, friss gumin, még akkor is, ha több boxkiállás volt. A tankolós korszak előtt viszont olyan volt, mint most, egy kerékcserével vagy eggyel sem próbáltál végigmenni, és a siker azon múlt, hogyan bántál a gumikkal" - elemezte a McLaren-főnök.
Az F1-ben 1994 és 2008 között kellett verseny közben újratölteni, előtte 10 évig tilos volt. 2009 óta ismét nincs tankolás, ami közben időveszteség nélkül lehetett gumit cserélni is.
Michael szerint "az elsők most 10-15 éves rutinjukat használják, emlékezve arra, korábban mit csinált rosszul, és tudják, ha most másképp cselekszenek, jobbak lesznek".
Főnökének véleményét osztja pilótája, Jenson Button is, aki a hétfői, zsámbéki bemutatóján beszélt arról, hogy "a gumik mindig is részét jelentették a versenyzésnek a Forma-1-ben, mindig is oda kellett azokra figyelni, csak most a szerepük kicsit felértékelődött".