Csak a bahreini és a spanyol futamon szétfoszló gumik hibáját javíthatja ki a Pirelli, figyelmeztette a céget a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) a hétvégén. A beszállító azt tervezte, hogy - leginkább a Red Bull nyomására - módosít a keverékeken is, hogy ne legyen annyi kerékcsere a futamokon. Barcelonában a győztes Fernando Alonso négyszer állt ki, amit a Pirelli sokallt, mert 2-3-mal terveznek versenyenként. A FIA viszont kimondta, csak akkor lehet érdemi változtatásokat végigvinni, ha a gumi veszélyes, ám ebben az esetben nem az.
A szabály kimondja: "A gumik paramétereit az előző szezon szeptember 1-ig meghatározza a FIA. Ha ez egyszer megtörtént, utána a szezon közben csak akkor lehet változtatni azokon, ha az összes csapat belemegy".
Van ugyan egy záradék, ami engedélyezi az átalakítást akkor, ha a szállító és a FIA technikai főnöke "technikailag alkalmatlannak" találja a gumit, ám a szervezet szerint a jelenlegiek gyors kopása és a sok kerékcsere nem esik ebbe a kategóriába.
"A FIA és a Pirelli folyamatosan tárgyal a gumihibák ügyében, azon dolgozunk, hogy ezeket kiiktassuk. De ezeken a megbeszéléseken a kopás csökkentése vagy a kiállások száma szóba sem kerül" - nyilatkozta az Autosportnak a FIA egyik szóvivője arra utalva, hogy csak a Paul Di Restánál és Jean-Eric Vergne-nél tapasztalt furcsa gumileválását kell kiiktatnia a Pirellinek.
Ennek megfelelően Paul Hembery Pirelli-főnök ezt mondta az újságnak: "Mindent megteszünk, hogy a módosításaink minimálisak legyenek".
A következmények: a Red Bull, de főleg a Mercedes, ami eszik a gumikat, valószínűleg továbbra is több kerékcserére kényszerül, míg a Ferrari és a Lotus, ami remekül használja a Pirellit, minden bizonnyal továbbra is gond nélkül futhat.
A hétvégi Monacói GP-n még semmiképp nem lett volna semmilyen módosítás, azokat az utána következő, Kanadai Nagydíjra tervezték, bár a biztonsági változtatásokkal nem fog várni a Pirelli.