Áll a bál a Ferrarinál
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Beszólt a Ferrari gyenge hungaroringi formája miatt Fernando Alonso, mire főnöke figyelmeztette. Luca Di Montezemolo elnök most újra kijelentette, igaza volt, amikor nyilvánosan kritizálta a versenyzőjét.
"Fernando nagyszerű pilóta, megértem. Olyan, akár én, nyerni akar. De emlékeznie kell, hogy itt együtt nyerünk és veszítünk. Abban igaza van, hogy a Ferraritól olyan autót kell kapnia, amivel az első két sorból indulhat. Rengeteget adott az istállónak az utóbbi években, és, ismétlem, az elkeseredése, ami a Silverstone-ban történtek miatt jött, érthető. Csakhogy nem tetszik bizonyos fajta hozzáállás, pár szó, a kifakadás. És ezt meg is mondtam. Emlékeztettem mindenkit, a pilótákat is, hogy a Ferrari mindenek előtt, a prioritás a csapat. Mint egy családban, ahol az apa kiemeli a családi szabályok betartását, a családi értékek követését" - nyilatkozta a Corriere dello Sportnak Montezemolo.
Alonso csak ötödik lett Mogyoródon, és már 39 ponttal van a vezető Sebastian Vettel mögött. Harmadik, Kimi Raikkönen is megelőzi egy ponttal. Ezért mondhatta, hogy július 29-i születésnapjára egy új autót szeretne, olyat, mint az ellenfeleknek van. Ezen rágott be a nagyfőnök.
Közben Stefano Domenicali csapatvezető belső vizsgálatot rendelt el annak érdekében, hogy kiderüljön, miért hanyatlik a Ferrari. Alonso szerint azért, mert a Silverstone-ban bemutatott fejlesztések nem jöttek be, félrevezették az istállót, így a Nürburgringen, de leginkább a Hungaroringen versenyképtelenek voltak.
Domenicali egyelőre az új, nálunk bevetett Pirelli gumikra gyanakszik. "Elvesztettük az első versenyeken tapasztalt előnyünket, Magyarországon nem ott végeztünk, ahol szerettünk volna. Sem a lágy, sem a közepes gumin nem teljesített a kocsi. Rá kell jönnünk, hogy tényleg a gumikat érzte-e meg a Ferrari, ragálnunk kell, mert ezekkel a gumikkal kell mennünk az év végéig. Sok múlik majd a keverékek kiválasztásán is. Figyelmesen ki kell analizálnunk a helyzetet, úgy látszik, a Mercedesnek ez sikerült. A remek német és brit futam után időmérőn fejlődött a kocsi, ám versenyen nem - nyilatkozott a menedzser. - Felállítottunk egy tervet, amivel Spáig el kell készülnünk, remélhetőleg tudjuk teljesíteni. Ne érezze magát senki negatív nyomás alatt, de reakciót várok a technikai munkacsoportomtól."
A e szavak után azért kicsit izgulhatnak a mérnökök, Domenicalinak viszont nem kell, Montezemolo megerősítette, hogy a Ferrarival öt év alatt egy pilóta-vb-t sem nyerő csapatfőnök szerinte a legmegfelelőbb ember az istálló élére. (2008-ban a Ferrari konstruktőrbajnok lett Massával és Raikkönennel.)
A Ferrari másfél éve szenved az időmérőkön, de a futamon eddig szinte mindig feljavult, és a dobogó összejött Alonsónak. A Hungaroringen viszont tényleg csak körözgetett a spanyol, teljesen esélytelen volt a Mercedes-Lotus-Red Bull-trio ellen.
Nem segíti az olaszokat az sem, hogy Magyarországon kiderült, Alonso menedzsere beszélgetett Chris Horner Red Bull-csapatfőnökkel egy esetleges váltásról, illetve az sem, hogy Németországban úgy tudják, a Ferrari ajánlatot tett Kimi Raikkönennek.