További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
Alonso-Raikkönen - a Ferrari szupercsapata csak jövőre áll össze, viszont már most mindenki róluk beszél, Schumacher, Webber már elmondta véleményét, további pilóták is megszólalnak várhatóan, ám kedden az az ember is beszélt, aki összehozta őket: Luca di Montezemolo Ferrari-elnök.
A nagyfőnök állítja, az eddigi, kényelmesen vert helyzetbe hozott Felipe Massa helyére a finn a lehető legjobb választás a spanyol mellé, és ezt maga Alonso is elismeri, sőt bevonták a döntésbe, és egyetértett azzal.
„Nem vagyunk annyira mazochisták, hogy Alonso tudta nélkül igazolnánk pilótát. Fernando Raikkönen megszerzése mellett állt, mert egy fiatal versenyző csak bizonytalanságot jelentett volna egy olyan összetett évben, mint 2014. Manapság Raikkönen a legjobb, Alonsóval, Vettellel és Hamiltonnal együtt. És Alonso örül leginkább az érkezésének" - idézte a La Gazzetta dello Sport Montezemolót.
A következő idényben mindenki teljesen új autóval indul, mert az érkező turbómotor ezt kényszeríti ki. Azt már a csapatfőnök Stefano Domenicali is említette, a fejlesztéseknél nagyon számítanak Raikkönen tudására. Főleg, hogy az utóbbi négy szezonban a Ferrari nem tudott Alonsónak olyan autót adni, amivel a domináns Red Bullt legyőzhetné. Alonso augusztusban fel is háborodott emiatt, így végülis az ő kiakadása is kellett Raikkönen megszerzéséhez.
Montezemolo akkoriban leszúrta versenyzőjét a nyilvános kritikáért, ellenben állítja, örül is a kemény szavaknak: „Én vagyok az első, aki megérti az elégedetlenségét. Mondjuk úgy, a felháborodása egy futballista dühe volt, akit lecseréltek, és most annak szól be, akit lát maga körül. Sokkal jobban kedvelek egy ilyen karaktert, mint egy olyat, aki nem tud kiállni maga mellett".
Raikkönen állítólag közvetlen bocsánatkérést követelt Montezemolótól, amiért 2009 végén kirúgta őt a Ferraritól. Ezt nem erősítette meg a főnök, arra viszont felelt, miért is gondolta meg magát vele kapcsolatban, és veszi vissza a céghez négy évvel később. Válaszában egy régi pilótáját vette elő.
„Raikkönen esete hasonlít Laudáéhoz. Niki is besokallt egy bizonyos ponton, és nem tudta tovább csinálni. Négy éve Kiminél ikertestvérről beszéltem, mert aki velünk volt, nem az az ember volt, akit korábban szerződtettünk. Jót tett neki a pihenés, nagyszerűen tért vissza, győztesen, és rengeteg versenyt befejezett. Olyan pilótát akartam, aki után nem fogom visszasírni Massát, megkaptam. Raikkönentől győzelmeket várok, kiegyensúlyozott teljesítményt és dobogókat. Alonso lesz az első számú haszonélvezője. Boldog vagyok, hogy visszatér hozzánk, az alkalmazottaink is lelkesen fogadták a bejelentést, mert szép emlékeket hagyott maga után. Laudára visszatérve, miután újra versenyezni kezdett, újult erővel, megnyerte a világbajnokságot, ráadásul Prostot verte meg."
Lauda 1979 közepén egyik pillanatról a másikra szállt ki az F1-es Brabhamből, majd nagyjából olyan hosszú szünet után, mint Raikkönen, 1982-ben ült vissza, egy McLarenbe. Két év alatt tökéletesen visszarázódott, majd 1984-ben fél ponttal megszerezte harmadik vb-címét francia csapattársa előtt.
Raikkönen hasonlóra készülne, ő 2009 végén ment, 2012 elején érkezett vissza, két év után vált a közepes Lotusról a topcsapat Ferrarihoz.