További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
"Mindig is csodáltam a raliversenyzőket az ügyességük és a bátorságuk miatt. Látni akartam, hogy én képes vagyok-e rá. Nem lehet azt mondani, hogy egyértelműen segített jobb versenyzővé válnom, de amikor kiszálltam az F1-ből, valami mást akartam csinálni, próbára tenni magam, és enélkül nem hiszem, hogy valaha is visszatértem volna" - nyilatkozta kétéves ralizós korszakáról Kimi Raikkönen, aki a Forma-1-et közel 10 év után elhagyva 2010-ben és 2011-ben a rali-világbajnokságon indult.
Nem túl sok sikerrel. Neve mellé egy 5. helyezés, egy gyorsasági-győzelem és vagy tucatnyi komoly bukás került csak 2010-ben. Egy felejthetetlen, bukás utáni káromkodós videó, és jópár pályán kívüli kaland.
Ilyen például, hogy amikor 2010-ben elérte legjobb eredményét - az 5. hely - a Török Ralin, és az izlandi vulkánkitörés miatt Észak-Európában repülési tilalom volt, Raikkönen mégis azonnal hazarepült valahogy, miközben csapattársai és a brit újságírók egy buszon zötykölődtek haza két-három napot.
Nem egyszer előfordult abban az évben, hogy a teljes Citroen-csapat - Loebbel, Ogier-vel - a hotel előtt várakozott, mert egyik társuk még nem készült el. Mindenki ki volt akadva rá, miközben navigátora, Kaj Lindström a recepción idegesen tárcsázta a szobaszámát, kivétel egy embert, Sebastien Loeböt: "Ez jó - emlékezett a 9-szeres világbajnok szavaira az Autosport tudósítója. - Eddig mindig rám kellett várni".
2011 májusában Raikkönen Amerikába ment, hogy kipróbálja a NASCAR-t. A KBM-istállónál indult pár versenyen, Rick Ren csapatfőnök szerint ügyes volt, egyszer hetedik vagy még jobb is lehetett volna, ha nem kap büntetést boxbeli sebességtúllépésért. De nem ez a legjobb emléke róla.
"Amikor idejött, ránéztem a cipőjére, és azt mondtam neki, nem hinném, hogy ez ideát alkalmas lesz, de ő csak azt mondogatta, tudom, tudom, de én mindig ezt használom, és nem is vette fel a hőálló cipőt - mesélte Ren. - A padlólemez egy NASCAR-ban különösen felforrósodik, 125-130 fokos. Nem is telt el sok a versenyből, amikor beszólt a rádión, hogy kezd égni a lábam! De gyorsan úgy folytatta, ne is törődjetek vele, majd kidugom az ablakon! Azt hiszem, ez volt a legviccesebb dolog, amit a csapatrádión valaha hallottam, és a javára szóljon, hogy többet nem is hozta fel a futam alatt."
Raikkönen abban az időszakban beült egy Le Mans-prototípus, turbódízel Peugeot-ba is, hogy megnézze, mit tud. Még ralis citroenes főnöke ígért neki pár tesztkört, aki a Peugeot Le Mans-projektjét is vezette. A tesztre az aragoni pályán került sor, ahol a finn előtte soha nem vezetett.
"Késett, de nem sokat habozott, nem érdekelte az üléspozíció, csak beszállt, és bumm, jöttek az idők. Azonnal gyors volt, négy kör alatt megfutotta a teszt addigi legjobb idejét. Ment úgy 25 kört, aztán kiszállt, és hazament" - emlékezett vissza a csapat egyik mérnöke a villámlátogatásra.
Raikkönen 2012-ben visszatért a Forma-1-be, két szezont húzott le a Lotusnál. Következő köre kedden lesz, egy Forma-1-es Ferrariban, ő próbálja ki először új csapata turbómotoros gépet a jerezi teszten.