Ecclestone: Ez az F1 abszurd színjáték
Bernie Ecclestone már évekkel ezelőtt, a turbóváltás elfogadásakor ágált az új motorok ellen, azt hangoztatta, gyenge lesz a hangjuk, a közönség csalódni fog bennük az eddigi fülsüketítő robajhoz képest. Most, hogy az elképzelés megvalósult, és túl van az F1 az első turbós teszten, a nagyfőnök még csalódottabb.
"Az egész újmotoros dolog abszurd.Az emberek zajt akarnak, most meg csendesek a kocsik, ráadásul alig vannak a pályán" - utalt Ecclestone a Daily Mailnek arra is, hogy a sok műszaki hiba miatt sokkal kevesebbet mentek a gépek Jerezben, mint az elmúlt évtizedekben.
A váltást a FIA és valójában az egész világ törekvése motiválta, igyekeznek zöldebbé tenni a Forma-1-et: a turbó környezetbarátabb, ráadásul max 100 kilogramm benzint vihetnek az autók, amivel célba sem érnének, a szükséges plusz energiát teljesen zöld energia-visszanyerő berendezés biztosítja, a neve ERS (Energy Recovery System). A fékezéskor keletkező, illetve a kipufogógázok hőenergiáját gyűjti össze, és forgatja vissza.
Ecclestone szerint viszont a környezetvédelmi törekvés csak álca: "Mondtam, hogy ez lesz, teljes színjáték. Kellett nekik ez az új motor, de ha így akarnak versenyezni, menjenek Le Mans-ba. Benzinspórolásról beszélnek. Ehhez nem ezek az új motorok kellenének. Kisebb mobilpalotákra lenne szükségük, és akkor nem kellene nekik annyi kamion. Csak a Mercedes 23 kamionnal jár mindenhova Európában. Ha tényleg üzemanyagot akarnak spórolni, akkor azokat állítsák le".
Le Mans-ban, a 24 óráson taktikai szükséglet az üzemanyag-spórolás, ezért közel 10 éve már gazdaságos turbódízelekkel indulnak, és nyernek a legjobbak. Az F1-csapatok közben valóban egyre nagyobb mobilépületeket hordoznak futamról futamra, az autóik és az alkatrészek pár teherautón elférnének, a csomag nagyobb része valójában nem is kell a versenyzéshez, sokkal inkább luxus.
A turbó hangja Ecclestone véleménye ellenére azért közel sem olyan drámai, de mindenki meghallgathatja, és eldöntheti.