Nagyon elégedett a targoncavillás orrkiképzéssel a Lotus, ami egyedüliként választotta ezt az orrfelépítést a 11 Forma-1-es csapat közül. Az új szabályok sokféle csúnya változatot lehetővé tesznek, a Lotusé a legextrémebb orrkiképzés. Viszont beválni látszik, állítja Nick Chester, az istálló egyik mérnöke.
"Az aerodinamikai mutatókból látszik, hogy a megoldás működik. Nem mondok számokat, hogy mennyivel gondoljuk ezt jobbnak, mint egy hagyományos orrot, de látjuk, hogy amit gondoltunk, benne van, méghozzá a különbség jelentős. Persze emiatt is csináltuk" - nyilatkozta az Autosportnak.
Chestert meglepte, hogy az ellenfelek nem próbálták ki a villákat, főleg, hogy az elmúlt szezon közbeni átigazolások miatt több volt szakemberük is tudott a kísérletektől, így például a júniusban a Ferrarihoz került James Allison is. A Toro Rossónál James Key említette, hogy gondoltak a villákra, de végül ők se alkalmazták.
"Tudok róla, hogy pár csapat tisztában lehetett vele, mire készülünk, és azt hittem, egy-két istálló belefog a kifejlesztésébe."
A legnehezebb elvárás az volt, hogy a törésteszten megfeleljen a kocsi, kidolgozása emiatt csúszott is, az autó nem készült el az első tesztre, csak a másodikra, mintegy három héttel a többi gép után.
"Nehéz kifejleszteni és átsegíteni a törésteszteken. A felépítése természetesen nagyon eltér egy hagyományos orrétól, több változatot kipróbáltunk, amíg átment a töréspróbán" - mondta Chester.
Ha a dizájn jó is, a Lotusnak nehéz dolga lesz idén, mert motorja, a Renault pocsék. Gondban vannak vele ők, a Red Bull és a Toro Rosso is, illetve a Caterham, mert mindannyian a franciáktól kapják a turbómotorokat, ami amellett, hogy megbízhatatlan, még pokoli lassú is, így mind a négy csapat le van maradva a mercedesesek és a ferrarisok mögött.