Nincs még tisztában vele Kimi Raikkönen, mit is tud a Ferrarija. A múlt heti, második idei teszten a hetedik időt futotta, csapattársa, Fernando Alonso a hatodikat, két tizeddel előtte, de a Mercedes-motoros gépekkel nem tudták felvenni a versenyt. A gyári Mercik és a McLarenek is gyorsabbak voltak náluk, sőt, Nico Hülkenberg is a Force India-Mercedesszel, illetve a Williams is több kört tett meg, mint ők.
"Nem meggyőző a köridőnk, de csak az első futamon derül ki, hol is állunk valójában. Megbízhatósági szempontból rendben vagyunk, de sebességben fogalmam sincs, hol tartunk. Nem vagyunk rosszak, bár még rengeteg dolgot el kell végeznünk. És nyilvánvalóan ha azt tudom is, mi a helyzet nálunk, kérdés, mit csinálnak a többiek. Mi tesszük a dolgunk, és remélhetőleg odaérünk, ahol lennünk kell" - bizakodott Raikkönen az Autosportnak.
Kulcskérdés a Ferrari-turbó, amivel szinte semmi gond nem volt eddig, viszont nem is nyújtott kiemelkedőt. "A motor egész jó, az erejéről csak a héten bizonyosodhatunk meg, de nincs semmi nagy problémája" - mondta róla Raikkönen, vagyis egyértelműnek tűnik, hogy a turbómotort még Bahreinben sem használhatták a maximumán. Arra majd csak csütörtöktől kerülhet sor.
A Mercedes már két futamszimuláción is túl van, Jerezben esőben, Bahreinben szárazon teljesítette a versenytávot Nico Rosberg, a Ferrari eddig még nem jutott el. Raikkönennek első napját telemetria-gondok miatt kevesebbet sikerült köröznie, második napja jobban alakult, de a legvégén összetörte a Ferrarit.
"Kis dolgokban kell még fejlődnünk, meg kell néznünk, hogyan reagál a gép a változtatásokra. Minden oké vele, de még jobbnak kell lennie, és a szezonig még hosszú az utunk. Idén minden más, folyamatosan tanulunk. A hétvégén összerakunk mindent, és meglátjuk, hol vagyunk."
Négy nap Bahrein után szűk kér hét szünet jön, az első nagydíj első szabadedzése március 14-én indul, ekkorra kell mindennek stimmelnie. Egyelőre úgy tűnik, a Ferrari a harmadik legerősebb a Mercedes és a McLaren-Mercedes mögött.