A Ferrari-csapatfőnök máris magyarázkodik

2014.03.04. 11:39 Módosítva: 2014.03.04. 11:40

A középmezőny elején állhat a Ferrari a teszteredményeket nézve a szezon kezdete előtt bő egy héttel. Az olaszok célja a világbajnokság, főleg hogy övék a legerősebb pilótapáros: két világbajnokkal indulnak, Fernando Alonso mellé Kimi Raikkönent igazolták. Az új autó viszont eddig nem azt jelzi, ott lehetnek az élen, mert a próbákon mintegy másodperces hátrány mutatkozik a legjobbakkal szemben.

"A teszt végére 4000 kilométerig jutottunk, a Mercedes közel került az 5000-hez, a Williams szintén, vagyis ők jobban felkészültek a szezonra, mint mi. Ez tény, azaz rengeteg munka áll előttünk" - ismerte el Stefano Domenicali csapatfőnök, aki az utóbbi hat évben mindig meg tudta magyarázni, miért nem nyer az ő vezetésével vb-t a Ferrari. Legutóbb 2007-ben, Raikkönennel sikerült nekik, de akkor még Jean Todt irányításával.

Van persze mire "építkezni", mint az utóbbi négy szezon indulásánál: "A Merci és a Williams nagyon jó formát mutat, eddig. Nekünk jó alapunk van, amire lehet építeni. Sok lehet a kocsiban, csak ki kell hoznunk belőle. Ez mérnökeink célja, ráadásul minél előbb, mert a szezon elején szerzett pontok súlyosan számítanak majd."

Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök Stefano Domenicalival tavaly, Monzában
Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök Stefano Domenicalival tavaly, Monzában

Domenicali szerint az a bajuk, hogy nem tudják kezelni, amijük van.

"Rá kell jönnünk, hogyan használhatjuk ki maximálisan az ERS (energia-visszanyerő rendszer) és az akkumulátor teljesítményét, mindez hatással van a lóerőkre. Meg kell szoknunk az új autó követelményeit is, ezzel máshogy kell bánni, mint az eddigiekkel. Utóbbi mindenkit érint, mert ha gondod lesz a harmadik szabadedzésen, kihívás lesz a problémát megoldani az időmérőig. Páran mintha jobban alkalmazkodnának ehhez a nehézséghez, de várjuk ki, mi történik élesben" - célzott az ellenfelekre az istálló főnöke.

A Ferrarinál a turbómotor elég megbízhatónak látszik, de nem elég gyors, a Mercedestől elmarad, és mivel négy jó csapat is Merci-motort használ – a gyáriak, a McLaren, a Williams és a Force India –, riasztó lehet, hogy szerencsétlen esetben épp csak beférnek a pontszerző helyekre Alonsóék. Raikkönen nem is tagadta, nem tartja magukat meggyőzőnek, de Ausztráliában persze lehet, hogy minden más lesz, jövő hétvégén kiderül.