A hangról többet beszélnek az első F1-hétvége után, mint Daniel Ricciardo büntetéséről, főleg, hogy valaki konkrétan össze is hasonlította a tavalyi és az idei autók hangját. Általános vélekedés, hogy a turbó túl halk. Sokak szerint inkább csak más, de az vitathatatlan, hogy a fülsüketítő visítás megszűnt. És a dolgok állása szerint vagy 10 évig nem is jön vissza.
A drukkerek reakciója nem váratlan, ám Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt állítja, ha a szurkolók úgy érzik, a gépek nem elég hangosak, fel kell csavarni azokat, mint a rádiót.
„A technika nem az erősségem, de meg kéne néznünk ezt a dolgot. Ha mi is egyetértünk, hogy a hanggal kezdenünk kellene valamit, akkor lépnünk illene. Már ha lehetséges, nem is tudom” – idézte a bizarr nyilatkozatot az Autosport. F1-kocsit felhangosítani, ilyet szakértőtől még senki nem hallott, mármint úgy, hogy nem motorcserével akarja elérni mindezt. Hanem végülis valahogy.
A mclarenesek is Mercedes-motort használnak, az igazgató Eric Boullier és a főnök, Ron Dennis már profibban áll a dologhoz.
„Mint minden változáskor, most is vannak ellenzők és éljenzők. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a rajongók véleményét, a turbó tényleg más, de nem igen másabb, mint a 80-as évek turbója volt. Várjunk egy kicsit, mi történik” – mondta Boullier.
1988-ban volt legutóbb turbó az F1, és akkoriban senki nem reklamált a hang miatt.
„Adjunk egy kis időt, hogy leülepedjenek a dolgok, mielőtt azonnal kritizálnánk. Mindig lesznek negatív emberek, ez elkerülhetetlen” – hangzik Dennis vitathatatlan megállapítása.